Valkhof Festival bezoekers naar nieuwe locaties trekken
- Strategie
- Sociale media campagnes
- Marketing advies
Zorg dat iedereen Valkhof Festival weet te vinden tijdens de Nijmeegse Vierdaagse
Valkhof festival (onderdeel van Doornroosje) is een absoluut fenomeen. Het event weet elke editie weer artiesten te boeken die een paar jaar later als main act op festivals zoals Down The Rabbit hole en Lowlands staan.Â
In 2020 was het vanwege corona helaas niet tijdens de Vierdaagsefeesten in het Valkhof park maar in het openluchttheater in het Goffertpark. Met een verspreid programma over maar liefst 7 dagen vroegen ze ons of wij konden helpen de hut daar vol te krijgen. Dat ging zo goed dat ze ons de jaren daarop weer vroegen om de marketing te doen.Â

Door een continu veranderende marketingfunnel weten we potentiële bezoekers te overtuigen
Stel je voor: je organiseert een festival waarbij 7 dagen lang duizenden bezoekers mogen komen dansen. Je hebt alle content gemaakt en promotiecampagnes opgezet. En dan: je krijgt te horen dat er per dag nog maar een paarhonderd bezoekers mogen komen, en ohja, die moeten zitten. Vervolgens zie je dat mensen terughoudend worden om nog naar een optreden of feest te gaan door testen voor toegang en coronapieken enzo.
Zou dat het einde van het festival betekenen? Wat ons betreft niet. Door de insteek van onze campagnes continu te veranderen op basis van nieuwe maatregelen bleef Valkhof Festival relevant. En wisten we samen met de organisatoren ondanks de beperkingen het Valkhof festival tot een maximaal succes te maken.Â
Sinds corona weer van de baan is en events op de bekende manier doorgaan helpen we Valkhof Festival elke zomer weer met de promotie. Zo deden we dat in 2022 o.a. met de introductie van de nieuwe stage: BLOEM.Â
© foto’s door Matthijs Mekking