Met gerichte marketing Nijmegen op de elektrische fiets krijgen
Stan, de oprichter van Zoevers, had al in 2009 een duidelijke missie: iedereen in Nijmegen op een elektrische fiets krijgen. Zoevers moest de grootste aanbieder van elektrische fietsen in de omgeving worden. Met gerichte marketingcampagnes en door in te spelen op wat Zoevers uniek maakt, zorgen we dat alle potentiële elektrische fietskopers bekend zijn met Zoevers. Met een rating van 4,8 sterren uit 400+ reviews, kan je daar niet omheen.

Fietsers connecten met Zoevers
Met een upgrade van de website en marketingcampagnes op zowel social media als Google, vergroten we de zichtbaarheid van Zoevers in de regio. Met succesverhalen, positieve ervaringen van klanten en persoonlijk beeld van de medewerkers laten we duidelijk zien dat Zoevers dé specialist is wanneer je op zoek bent naar een e-bike.Â
Met een focus op jonge gezinnen en studenten, brachten we de moderne merken in Zoevers’ collectie op de radar van de juiste doelgroep. Door middel van een passende tone of voice en pakkende content zijn we erin geslaagd om de doelgroep te connecten met Zoevers.

Potentiële klanten in gesprek brengen
Mensen kopen niet zomaar een dikke nieuwe elektrische fiets en hebben meer tijd nodig om deze keuze te maken. Dat weten wij ook, daarom zijn de campagnes zo ingericht dat ze niet meteen doorklikken naar het winkelmandje maar eerst een gevoel bij Zoevers krijgen, en dan contact opnemen.Â
Vanwege het goede klantcontact bij Zoevers weten we zeker dat de lead op deze manier perfect opgevolgd wordt, op een manier die goed past bij het product. Door het toepassen van deze marketingstrategie in Nijmegen zijn de kwalitatieve telefoongesprekken bij Zoevers met meer dan 50% (!) gestegen.
Verkoopgroei met seizoensgebonden acties
Bij e-commerce bedrijven spelen we zo veel mogelijk in op actualiteiten zoals Paasaanbiendingen of Black Friday deals. Zo organiseren we elk jaar tijdens Pasen de ZoeversXperience en bedenken we het hele jaar door interessante aanbiedingen. Deze brengen we met crossmediale marketing onder de aandacht bij de doelgroep.Â
Denk aan opvallende postercampagnes die offline aandacht trekken, tijdelijke Google-acties die de online zichtbaarheid vergroten, slimme sitelinks die de weg wijzen naar de winkel en e-mailcampagnes die de doelgroep op de hoogte brengen. Deze inzet van verschillende kanalen leid tot een flinke groei van verkopen bij Zoevers.

Subsidies binnenharken
De overheid wil fietsers in heel Nederland stimuleren om een helm te kopen. Want fietsen met een helm voorkomt een hoop problemen.
Daarom gaf de overheid op nationaal niveau korting aan mensen die een fietshelm kochten. Natuurlijk speelden we daar met campagnes op in. Zowel offline in kranten als online. Daardoor is de helft (!) van de volledige subsidie naar Zoevers gegaan.
Stan van Zoevers geeft ook aan dat hij blij is dat hij een van de enige aanbieders in de markt is die continu groeit in plaats van krimpt.Â
Dit bereiken we voor Zoevers
Elke maand halen we duizenden mensen naar de website.
We tonen Zoevers maandelijks duizenden mensen.
Met onze campagnes lieten we de al positieve ROAS onlangs nog eens stijgen met 25%.