Wat kost marketingbureau Aanpoters?

Wat kost marketing en wat levert het op?

Marketingbureau kosten

Als we je merk en website helemaal strak hebben getrokken, starten we met campagnes om te zorgen dat het gezien wordt (adverteren). Maar wat kost dat, en wat levert het op?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: aan de ene kant heb je kosten voor de werkzaamheden van het marketingbureau (wij dus).

Voor een kleine marketingcampagne op één kanaal kun je uitgaan van een prijs vanaf 500,- aan werkzaamheden per maand. Wil je het grootser aanpakken dan kun je jouw hele marketing uit handen geven. Van de strategie tot de opmaak van al het promotiemateriaal en de inzet van vele kanalen.

Zo wordt je organisatie snel bekend en krijg je veel aanvragen, zonder dat jij daar iets voor hoeft te doen. Maar dat is uiteraard wat meer werk. Je volledige marketing uitbesteden kost gemiddeld 900,- tot 1500,- per maand. Goedkoper dan een medewerker aannemen dus. Terwijl je een team van marketeers krijgt!

Mediabudget (ook wel advertentiebudget genoemd).

Naast de kosten voor werkzaamheden heb je advertentiebudget. Dat betaal je direct aan de platformen zoals Google of Meta. Je betaalt ook direct aan de krant, radio of abri waar je organisatie verschijnt. Daar verdienen wij niets aan.

Net zoals bij adverteren in een krant, krijg je ook een groter bereik als je meer budget steekt in online kanalen. Als je ons laat weten wie je doelgroep is, kunnen wij inschatten hoeveel budget op elk kanaal nodig is om die te bereiken en overtuigen.

We sturen je graag een vrijblijvende offerte op basis van jouw wensen. Dan weet je precies waar jij aan toe bent.

Maar marketing moet zichzelf wat ons betreft terugverdienen. Dus wat levert het op? We leggen je het op deze pagina tot in detail uit. 

Marketingmedewerker

Werkwijze van marketingbureau Aanpoters

Eerst verduidelijken we even wát we doen. Wij testen continu tientallen verschillende teksten, afbeeldingen, doelgroepen, pagina’s en doelen om te leren wat het meest effectief is. We doen dus niet alsof we van te voren weten welk verhaal het beste gaat werken.

We gebruiken onze ervaring om een goede start te maken en laten de rest uit de data blijken. Zo krijg jij net als onze andere klanten steeds betere resultaten. Je bent niet de eerste die ons vraagt om even te stoppen met de marketing omdat er te veel aanvragen binnenkomen. Zo hebben we de marketing voor Attis, Botenwacht en Millhome op dit moment op pauze staan zodat zij de lading aanvragen goed kunnen verwerken.

Hoe dan?

We bouwen een funnel: eerst maken we je merk bekend en wekken we interesse bij een brede doelgroep. Alleen degenen die interesse tonen, zetten we vervolgens aan tot actie. Zo krijg je bijvoorbeeld:

  1. Eerst een advertentie die het persoonlijke verhaal achter je product vertelt: de bestaansreden.
  2. Dan een advertentie die informeert over de werking van je product. Laat zien hoe leuk en uniek het is.
  3. En vervolgens een advertentie die laat weten dat het nu de beste tijd is om je product af te nemen.

Deze advertentietypen blijken uit wetenschappelijk onderzoek en ervaring goed te werken, maar wat voor jou de meeste klanten oplevert moet getest worden. Dat doen wij dus continu.

We bouwen een funnel: eerst maken we je merk bekend en wekken we interesse bij een brede doelgroep. Degenen die interesse tonen, zetten we vervolgens aan tot actie. Zo krijg je bijvoorbeeld

  1. Eerst een advertentie die het persoonlijke verhaal achter je product vertelt: de bestaansreden.
  2. Dan een advertentie die informeert over de werking van je product. Laat zien hoe leuk en uniek het is.
  3. En vervolgens een advertentie die laat weten dat het nu de beste tijd is om je product af te nemen.

Deze advertentietypen blijken uit wetenschappelijk onderzoek en ervaring het beste te werken, maar wat voor jou exact de meeste klanten oplevert moet getest worden. Dat doen wij dus. 

Hoe weet je of wij je marketingresultaten verbeteren?

Uit een analyse van 45 van onze advertentieaccounts met meer dan €500.000,- advertentiebudget over het afgelopen jaar blijkt dat:

  • Onze advertenties dubbel zoveel klikken behalen dan die van concurrenten.
  • De kosten per klik bij Aanpoters de helft lager dan het gemiddelde zijn.
  • Bij de campagnes van Aanpoters de conversieratio 25% hoger ligt.
  • De kosten per conversie bij ons 3 keer lager dan gemiddeld zijn.

Dat is het voordeel van je marketing bij Aanpoters uitbesteden: meer resultaat!

De taaie cijfers: wat kost marketing en wat levert het op?

Het ene marketingbureau is het andere niet. Zo behaalt Aanpoters tot wel 3x betere resultaten dan de benchmark, met hetzelfde geld. Voor de liefhebbers heeft Ivo alle cijfers voor je op een rijtje gezet. 

Rekenvoorbeeld: stel je verdeelt €1000,- advertentiebudget over Meta en Google.
Dan kun je 416.000 vertoningen van je advertenties verwachten. Dit is voldoende om lokaal wat bekendheid te krijgen. Ook krijg je 2.400 klikken naar de website. Dit is voldoende om te testen wat werkt. Daarom adviseren we je om te beginnen met een advertentiebudget van minimaal 1000,- p.m. en op te schalen bij succes. 

Heb je een vast advertentiebudget, dan kun je met onderstaande cijfers berekenen wat je daarvoor terugkrijgt:

Wat kosten vertoningen?

  • Bij Google betalen we voor 1000 vertoningen van je display banners en youtube video’s gemiddeld €1,47.
  • Bij Meta (Facebook en Instagram) betalen we voor 1000 vertoningen van je advertenties gemiddeld €6,58.
  • Bij offline media betalen we voor 1000 mensen die het zien gemiddeld €5,-

Wat kosten klikken?

  • Bij onze Google campagnes kost een klik gemiddeld €0,45.
  • Bij onze Facebook/Instagram campagnes kost een klik €0,35.
  • Uit offline media kost een websitebezoeker ongeveer €4,-

Wat kosten conversies?

  • Bij onze Google zoekcampagnes kost een conversie €16,45.
  • Bij onze Facebook/Instagram campagnes kost een conversie gemiddeld €34.
  • Uit onze offline campagnes, kost een conversie gemiddeld €300,-, die draaien we dus niet voor conversie.

benchmarks bronnen 1 2 3

Welk marketingkanaal is het effectiefst?

Google banners & youtube video’s leveren de goedkoopste vertoningen op. Als je puur gezien wilt worden zetten we dat dus op. Voor lokale bekendheid raden we ook abri’s of bij weinig budget wildplakken aan.

Facebook & Instagram leveren de goedkoopste klikken op. Als je doel interactie met je doelgroep is zetten we social media in.

De zoekmachines van Google & Microsoft leveren de goedkoopste conversies op. Dit komt omdat men daar direct op zoek is naar je producten/diensten. Als je wilt dat je klanten daadwerkelijk iets kopen / contact opnemen zetten we als eerste zoekmachine marketing (SEA) in. 

Mixen voor maximaal resultaat.

Klanten moeten je aanbod meerdere keren zien voordat zij actie ondernemen. Daarom laten wij mensen op meerdere kanalen kennis maken met je merk. En tonen we vervolgens het aanbod daar waar zij zoeken. Dit is bewezen effectief.

We laten graag zien hoe jouw organisatie zo effectief mogelijk het marketingbudget kan besteden. Vraag een vrijblijvende offerte op via de chat, of mail [email protected]

De kosten per conversie zijn bij Aanpoters 3
keer lager dan gemiddeld.

beste marketing bureau nijmegen

Wat krijgen onze klanten als resultaat van marketing?

Vanuit Aanpoters hebben we meer dan 400 organisaties geholpen. Van mediumgrote MKBers tot internationale spelers. 

  • We doen bijvoorbeeld de marketing voor een webshop in hulpmiddelen. Daarvoor verkopen we 47 producten per dag voor €6,60 per verkoop.
  • We helpen een communicatiebureau aan een lead per dag voor €15 per lead.
  • En een landelijke serviceleverancier behaalt 8 klanten per dag voor €40 per klant.

Laten we kijken of campagnes voor jouw product/dienst ook zo’n succes worden. 

Hoe weet je zeker dat marketingcampagnes winst opleveren?

Voor de mensen die van cijfers en rekenen houden.

We zijn een performance marketing bureau. Dat betekent dat we voor maximaal resultaat gaat. Een strategie die we daarbij vaak gebruiken is het bepalen van de doel-kosten-per-klant. De doel-kosten-per-klant (cost per acquisition) is simpelweg je winst per klant, dus de omzet min de kosten. Dat is wat jij aan marketing kan besteden zonder verlies te draaien.

Door daar op te sturen weten we zeker dat je campagnes direct iets opleveren. Uiteraard willen we vervolgens steeds meer winst voor de organisatie en minder kosten per nieuwe klant behalen, zodat je marge steeds groter wordt. 

Als je doel aanvragen is, moeten we 3 dingen van je organisatie weten om de maximale kosten per lead te bepalen:

  • Welke kosten heb je naast marketing aan een nieuwe klant?
  • Wat is de totale waarde van een nieuwe klant over de volledige tijd dat diegene klant is? (lifetime value)
  • Hoeveel procent van de leads wordt door jullie overtuigd om klant te worden?

Dan berekenen we je doel-kosten-per-klant. En sturen we daar op.

Het gevaar van meteen sturen op doel-kosten-per-klant is echter dat er geen ruimte meer is voor marketing en communicatie die niet direct verkopen oplevert. We adviseren daarom eerst te investeren in het bekender maken van je merk. En dan na een paar maanden de doel-kosten-per-klant benadering te starten. 

We analyseren altijd wat de campagnes opleveren. Ook als maximale winst nog niet het doel is.

En als een kanaal verzadigd is, gaan we door naar het volgende. Zo adverteren we ook op Tiktok, Spotify en Netflix. Zodat jij alle kansen pakt. 

Onze advertenties behalen dubbel zoveel klikken
als die van concurrenten.

reclamebureau nijmegen

Hoeveel klanten krijg je door marketing van Aanpoters?

We zouden met bovenstaande cijfers kunnen berekenen hoeveel klanten je krijgt en dat beloven. Maar niemand kan resultaat beloven. Niemand kan namelijk voorspellen wat alle factoren gaan doen, je resultaten zijn namelijk ook afhankelijk van factoren die niet te beïnvloeden zijn zoals

  • het weer (met slecht weer zijn bv meer mensen bezig met hun bedrijf)
  • concurrenten
  • eventuele pandemieën 😉

We geven wel advies om je campagnes ook voor die factoren waar wij zelf geen invloed op hebben te optimaliseren. Zo komen we met prognoses over het aantal zoekopdrachten voor elke maand in het jaar.

En we geven je tips om je website en overige communicatie te verbeteren, zodat de campagnes beter blijven dan die van concurrenten. Ook schakelen wij snel wanneer er nieuws in de branche is. Zo kunnen we ook advies geven over het inzetten van AI voor het schrijven van pagina’s of maken van content.

Uiteindelijk weet je precies wat marketing oplevert als we het een paar maanden testen. Bij Aanpoters kun je de samenwerking een half jaar uitproberen. Veruit de meeste organisaties blijven vervolgens langer bij ons, vanwege de verrassend goede resultaten (die 3 keer lagere kosten per aanvraag dan gemiddeld).

We geven de garantie dat we je campagnes zo goed mogelijk beheren voor de beste prestaties. En uit de cijfers blijkt dat wij dit veel beter dan het gemiddelde marketingbureau doen. Doordat wij onze ervaring en expertise inzetten voor jouw winst. We lullen liever niet, maar leveren resultaat.

Dus waar wacht je nog op? Zullen we jouw marketingresultaten ook naar het volgende niveau tillen?

Eerst zien dan geloven? Check de cases