De Nederlandse landbouwgrond redden met crossmediale campagnes
- Strategie
- Landingspagina
- Crossmediale campagnes
Crossmediale campagnes om nieuwe leden te werven
Dieren- en plantensoorten sterven in Nederland in rap tempo uit. Dat gaat in ons land sneller dan in elk ander land in Europa. Van de inheemse planten- en dierensoorten die we in 1900 hadden, zijn we de helft al kwijt. Die afname van dieren- en plantensoorten gebeurt vooral op onze landbouwgrond. De oorzaak is duidelijk: monocultuur, pesticiden, mest. Mocht dat nog abstract voor je klinken, bekijk dan deze visual.
De politiek is helaas te langzaam met het bieden van oplossingen. Het is de hoogste tijd om daar iets aan te doen. Land van Ons redt samen met boeren de Nederlandse biodiversiteit door stukken landbouwgrond te kopen en dit met een hoop vrijwilligers natuurvriendelijk te beheren, zodat de natuur weer zijn gang kan gaan. Land van Ons klopte bij ons aan voor een marketingcampagne en daar ging ons groene hart natuurlijk sneller van kloppen.
Binnen een bizar korte tijd van 6,5 week hebben we een knallende landingspagina, een WhatsApp doorstuuractie, campagnes en doorgeefacties op poten gezet, zowel online als offline. En raad eens? We hebben in 1 maand al meer dan 3.000 nieuwe leden mogen verwelkomen. En die teller blijft maar oplopen. Benieuwd hoe we dat geflikt hebben?Â
Scroll dan verder.
Klaar met wachten op de politiek? Wij ook
Met onze campagnes richten we ons op mensen die willen bijdragen aan het herstel van ons landschap en biodiversiteit. Waar de boodschap voorheen vooral informatief was, gooien wij het nu over een andere, meer uitgesproken boeg. Het is namelijk ook een serieus probleem.
Zo laten we zien dat we het begrijpen. Maar we beperken ons niet tot woorden alleen. We knallen ook met visuals die onze boodschap ondersteunen, uiteraard in de herkenbare stijl van Land van Ons.Â
De beleving start online
Met een overtuigende landingspagina hebben we niet alleen de aandacht getrokken, maar ook vastgehouden en omgezet in actie. We laten zien hoe de landbouwgrond in Nederland eruit kan zien, met pakkende visuals en overtuigende boodschappen die geen ruimte laten voor twijfel. Met Cialdini technieken en uitspraken als ‘25.000 mensen hebben al een stuk landbouwgrond gekocht’, laten we zien dat de beweging al in volle gang is en het hoog tijd is om aan boord te springen.Â
De landingspagina is natuurlijk mobile proof, want laten we eerlijk zijn, wie zit er tegenwoordig nog achter een computer te scrollen? En de flow van de pagina? Die is net zo makkelijk als een wandeling door een bloemenveld, waardoor lid worden zo gedaan is.
Land kopen dat je niet gezien hebt.
De strategie staat, de landingspagina is live. Tijd om mensen te bereiken! En dat doen we groots. Onze crossmediale campagne zorgt ervoor dat Land van Ons overal opduikt, en dan bedoelen we echt overal. We zijn te vinden op Instagram, Facebook, YouTube, Google Search, LinkedIn en natuurlijk ook offline te spotten. Digitale abri’s in Utrecht en Amsterdam, en advertenties in de NRC, Trouw en talloze lokale bladen.
Help ons het verhaal te verspreiden.
We betrekken bestaande leden bij de missie. Met e-mailcampagnes en WhatsApp doorstuuracties delen zij Land van Ons makkelijk binnen hun eigen netwerk. Want wij geloven in de kracht van mond-tot-mond reclame (of in dit geval, telefoon-tot-telefoonreclame).
En nu?
We blijven brainstormen over nieuwe campagnes, ontwerpen content en zorgen dat we de juiste mensen nóg beter bereiken. Met deze crossmediale campagne hebben we niet alleen marketingdoelen behaald, maar ook bewustwording gecreëerd en steun verzameld voor het behoud van biodiversiteit op Nederlandse landbouwgrond. En dat vinden we nog het mooist.
Levert jouw organisatie ook een bijdrage aan de wereld? Dan laten we die graag groeien, net zoals we dat voor Land van Ons doen. Vraag een gesprek aan via de chat.
Dit bereiken we voor Land van Ons
We hebben Land van Ons bij meer dan 4 miljoen mensen bekend gemaakt.
Daarvan hebben minstens 150.000 mensen doorgeklikt.
Meer dan 3.000 mensen hebben afgelopen maand een aantal vierkante meters landbouwgrond gekocht.
Waardoor we op meer dan 6.000 m2 landbouwgrond de biodiversiteit herstellen.