fbpx
Marketingbureau voor producten verkopen, case van Fair Priced Vintage

Hoe we de markt van vintage kleding op zijn kop zetten met lokale campagnes in Europa

Het doel

De grootste vintage kledingmarkt van Europa worden

Toen Tawfiq als gedreven ondernemer voor het eerst bij ons aanklopte, had hij één missie: niet zomaar vintage kleding verkopen, maar de absolute baas worden in de markt. En hoewel hij al wat ervaring had met een kraam op de markt, voelde hij dat er meer uitgehaald kon worden. Veel meer. Zijn netwerk was groot, zijn drive nog groter, maar het concept? Dat moest nog even aangescherpt worden. Daarvoor kwamen wij om de hoek kijken. Benieuwd waar we begonnen? Lees dan verder.

Marketing voor producten - FPV
Strategie en branding

Back to basics

Wat als we terug gaan naar de basics? Geen poespas, geen franje. Gewoon vintage kleding, maar dan eindelijk eerlijk geprijsd en van topkwaliteit. Tawfiq hoefde niet lang na te denken, want hij zag het ook: de vintage markt verliest zijn kern. Absurd hoge prijzen voor matige kwaliteit kleding.

Dat moet anders en daar hebben we de naam Fair Priced Vintage ook op gebaseerd. Ze gaan voor echte vintage: authentieke stukken, zonder belachelijke prijskaartjes en met de kwaliteit waar vintage ooit om draaide. Zo ontstond Fair Priced Vintage: een merk met een eigenzinnige stijl die net zo uitgesproken is als zijn ambitie. Monochrome kleuren, een gedurfd lettertype en een uitstraling die je niet kan missen.

Logo Fair Priced Vintage
Marketing voor producten

Van Kilo sale newbie naar Koning van Vintage kleding

We begonnen met een kleine pilot Kilo sale in Groningen om het concept te testen. Het sloeg meteen aan. Kwaliteit kleding en scherpe prijzen; voor iedereen wat wils. Dit was het begin, een goed begin. We bleven het concept finetunen, uitbreiden en opschalen. In no time stonden er twintig events in drie landen op de agenda, allemaal binnen één jaar.

Offline marketingbureau

De buurt bestoken met lokale campagnes

Onze campagnes hadden een duidelijk doel: naamsbekendheid creëren en tickets verkopen. We gingen voor gepersonaliseerde campagnes op Instagram en Facebook, omdat we de doelgroep hier goed konden bereiken met beeld en copy. En het werkte. Al snel hadden we meer dan 85.000 klikken en 24.000 verkochte tickets in één maand.

Klaar om met met jouw concept
de wereld te veroveren?

Offline marketingbureau

Kers op de taart

Naast online campagnes zorgden we ook voor herkenbare & effectieve offline marketing. Van prijslijsten en posters tot stickers en beachflags, alles werd ontworpen om de stijl van Fair Priced Vintage consistent door te voeren en een goede indruk achter te laten bij de vintage-fans.

Elke stap van de weg staan we klaar om te adviseren. Van tools koppelen zoals Eventtix en Zapier. Van mailfunnels in Mailchimp tot landingspagina’s en offline promotiemateriaal – voor alles wat over marketing voor producten en promotie gaat, komen ze bij ons langs om te checken: wat vinden wij ervan? En dat vertrouwen en wederzijdse respect, maakt dit project niet alleen succesvol, maar ook heel leuk.

Marketing voor producten
Marketing voor producten

Durf jij het ook aan?

Wat ooit begon met één event in Groningen, is dus inmiddels uitgegroeid tot een Europees succesverhaal. Met meer dan 10 events per maand, in allerlei landen. Wat dit project echt uniek maakt? Lef. De meeste ondernemers zijn altijd een beetje voorzichtig, maar de organisatie van Fair Priced Vintage springt er vol met ons in. En dat is precies wat dit project zo krachtig maakt.

Samen hebben we een supersterk merk gebouwd. Een merk dat trouw blijft aan waar het om draait: vintage van topkwaliteit, voor een eerlijke prijs. Ook in de communicatie houden we het simpel, en daarom werkt het zo goed. Tawfiq laat zien wat er mogelijk is als je all-in durft te gaan.

Resultaten

Dit bereiken we voor Fair Priced Vintage

events per maand
+ 0

Van één event in Groningen naar maandelijks meer dan 16 evenementen, door heel Europa. Met >2000 bezoekers bij elk event.

ticketverkopen
+ 0

Dit jaar hebben we al meer dan 55.000 tickets verkocht.

miljoen impressies
+ 0

We hebben meer dan 16 miljoen mensen bewust gemaakt van vintage zoals het zou moeten zijn.

website bezoekers
+ 0

Meer dan 380.000 mensen hebben de website bezocht.

Klaar om met met jouw concept
de wereld te veroveren?

Nog niet overtuigd? Bekijk deze andere campagnes: