fbpx
Brouwtoren

Heel Nijmegen bekend maken met een lokale bierbrouwerij

Het doel

Heel Nijmegen bekend maken met Brouwtoren en haar bieren

Het Brouwtoren avontuur startte in 2012 op een dronken avond als probeersel van vier vrienden. Zij begonnen met een klein keteltje en wat plastic emmers met het brouwen van no-nonsense speciaalbiertjes. Inmiddels is Brouwtoren uitgegroeid tot een bekende bierbrouwerij met proeflokaal in Nijmegen-Oost. Hier zijn de mannen sinds 2020 te vinden in het iconische pand van Peeman drankenhandel. 

Na de opening van de brouwerij vroegen ze ons of wij konden helpen met de promotie. Wij zijn niet vies van een biertje en drinken liever lokaal dan Heineken dus tuurlijk zeiden we ja! Nu, ruim 2 jaar later, hebben we een soepel lopende samenwerking staan. Van boekingen voor de bierproeverij tot grootschalige crowdfunding campagnes die €300,000,- ophalen.

Samen met Brouwtoren en haar andere partners tillen we niet alleen het glas, maar ook de brouwerij naar het volgende niveau. 

Strategie

Met een duidelijke strategie zorgen we voor tientallen bierproeverijen per maand

Het populairste arrangement wat de brouwerij te bieden heeft is de bierproeverij. Maar hoe gaan we die promoten, welke platformen gebruiken we en wie wordt de doelgroep? Dat werkten we uit in een doeltreffende strategie.  

De naamsbekendheid vergroten we met in het oog springende Meta advertenties en de uiteindelijke boekingen worden gedaan vanuit slim opgezette zoekadvertenties. Zo maken we effectief gebruik van een funnel over meerdere kanalen (omnichannel marketing met een moeilijk woord).

Hierin testen we doorlopend welke doelgroepen, teksten en visuele content het beste presteren. Zo blijven we de campagnes verbeteren. 

Evenementen

Ook evenementen promoten we tot een groot succes

Naast de standaard arrangementen promoten we ook evenementen voor Brouwtoren. Van de Vierdaagse tot een crowdfundingcampagne. Samen ontwikkelen we het hele campagneplan. Van brainstorm tot uitvoering! 

Het resultaat? Een vol terras en proeflokaal tijdens de Vierdaagse en binnen 4 maanden 300.000 euro opgehaald met de crowdfunding campagne. Met dat succes kan Brouwtoren nog verder groeien! 

Keiharde cijfers

Dit bereikten we voor Brouwtoren

Meer geboekte proeverijen
0 %

Het aantal geboekte proeverijen in 2023 ligt 300% hoger dan in dezelfde periode in 2022.

Stijging in het zoekvolume
0 %

In 2023 wordt er 125% vaker naar de brouwerij gezocht dan in 2022.

Opgehaald met Crowdfunding
€ 0

Om nieuwe plannen werkelijkheid te maken startte zij een crowdfunding. Met slimme campagnes en een perfecte samenwerking lukte dit binnen 4 maanden.

vertoningen
+ 0

Inmiddels is Nijmegen wel bekend met de Brouwerij. De campagnes zijn namelijk meer dan 4.300.000 keer vertoond!

Wil jij jouw horeca concept ook promoten?

Lekker aan het rondstruinen? Ga gerust verder.