Duizenden tickets verkopen voor het evenement van een stichting
- Strategie
- Campagnes
- Data tracking
Schemerlicht bekender maken en een verdubbeling van ticketsales realiseren
Stichting Schemerlicht brengt kunst en wetenschap samen met spectaculaire licht- & geluidskunstwerken met als doel om het bewustwording voor het klimaat te realiseren.
Nu vragen ze ons jaarlijks om te helpen met de promotie van dit 10 daagse event. Aangezien wij wel warm worden van mooie events zijn we altijd hyped.
Met specifieke campagnes voor verschillende doelgroepen verkopen we regelmatig 750 tickets per dag
Om iedereen op Facebook en Instagram persoonlijk aan te spreken zetten we per doelgroep aparte marketingcampagnes op. Zo ontvangen vaders en moeders advertenties op Facebook die laten weten dat Schemerlicht een leuk gezinsuitje is. Terwijl jonge stelletjes op Instagram ontdekken dat Schemerlicht een origineel idee voor een spannende date is.
We testen continu welke advertenties bij welke doelgroep het beste presteren. En checken waar men vastloopt. Zo kan de funnel steeds beter ingericht worden en dalen de kosten per ticketverkoop continu.
Dit jaar hadden we weer een recordaantal bezoekers. Soms verkochten we meer dan 1000 tickets per dag :).
Dit bereiken we voor Stichting Schemerlicht
Tijdens de evenement promotie worden veel tijdslots uitverkocht.
Ondanks de extra tickets zijn de kosten per verkoop steeds lager dan bij de vorige editie.
We weten de hele doelgroep met interesse in events, festivals & kunst te bereiken
Ruim 4000 mensen reageren op het event op Facebook.