fbpx
Botenwacht

Hoe we het aantal aanmeldingen voor deze organisatie verdriedubbelden

Het doel

Bootliefhebbers bekend maken met Botenwacht en daarmee nieuwe leden werven

Wat doe je als je pech krijgt met de boot? Dan bel je Botenwacht. De wegenwacht van het water. Alle watersporters moeten dit weten. Dat was de opdracht.

We tonen daarom advertenties op websites waar mensen boten kopen, websites voor bootverzekeringen en websites waar watersporters checken of het lekker vaarweer is.  

Ook richten we ons via Facebook & Instagram op mensen die op Botenwacht leden lijken, en vrienden van hen. Met een speciale aanbieding.

Dankzij de slimme Google campagnes weten botenliefhebbers Botenwacht te vinden. Dankzij de social media marketing overtuigen mensen elkaar nu zelfs om lid te worden.

“Kan het wat minder?” vroeg Botenwacht laatst aan ons. Ze wilden minder marketing en minder aanvragen. Om de medewerkers wat rust te gunnen. De campagnes zorgden dus voor teveel aanvragen :).

leden werven
marketing voor dienst
Strategie

Ruim 3000 leden op een nieuwe website krijgen

Halverwege onze samenwerking werd gevraagd of we niet ook de website konden aanpakken. De oude website was gebouwd in zwaar verouderd cms systeem. Waardoor veel tijd verloren ging aan administratie. 

We gingen aan de slag met een nieuwe website. Aangezien de doelgroep een wat hogere leeftijd heeft zorgden we voor veel overzicht en simpele navigatie. Daarnaast had Botenwacht de wens om een omgeving te creëeren waarbij leden zelf gemakkelijk hun bootgegevens konden wijzigen. Best pittige uitdaging voor een organisatie met duizenden leden.

Keiharde cijfers

Dit bereiken we voor Botenwacht

vertoningen
+ 0

Onze advertenties werden meer dan 5 miljoen keer bekeken door de doelgroep.

leden
0 x

Het aantal leden wisten we te verdrievoudigen met onze campagnes.

CPA
0

De kosten per nieuw lid wisten we te verlagen naar 11,39 euro.

CPC
0

De kosten per klik wisten we te verlagen naar 50 cent.

Campagnes nodig om meer leden te werven?

Liever eerst meer van ons werk ontdekken?