Een succesverhaal worden met performance marketing

Wat is performance marketing?
Binnen online marketing is performance marketing een veelgebruikte term. Maar wat is dit precies? Daar zijn de meningen over verdeeld. Wij zien performance marketing als marketing waarin je beslissingen maakt op basis van data. Hierin kijken we naar echte resultaten zoals leads, telefoontjes, eventdeelnames en sales. Niet naar lose klikken of websitebezoeken zonder resultaat.
Door continu te kijken naar de teksten, afbeeldingen, video’s en landingspagina’s die de meeste resultaten opleveren voor jouw organisatie, kunnen wij de campagnes optimaliseren. Door deze strategie is de kans op een conversie vanuit onze campagnes 25% hoger dan bij andere marketingbureau’s. Een prachtige statistiek natuurlijk. Meer van deze statistieken vind je in onze benchmark.

Hoe zetten wij performance marketing in?
Stel je wordt onze opdrachtgever, wat kan je dan van ons verwachten? Simpel: In de eerste fase analyseren we je website, zorgen we dat je data tracking goed verloopt op alle kanalen, stellen we de strategie op, schrijven we de teksten voor je campagnes en zoeken we de beste content uit.
In fase twee starten we met de campagnes. We testen verschillende doelgroepen, kanalen, producten, content en landingspagina’s. Vervolgens analyseren we welke varianten de beste prestaties binnenhalen. Hieruit komen de eerste learnings welke we doorvoeren in fase 3.
In de derde fase optimaliseren we de campagnes. We zetten het budget zo effectief mogelijk in door te kijken naar de resultaten. Ook geven we jullie in deze fase duidelijkheid over het websitegedrag van de doelgroep. Zo kan jij je aanbod verbeteren en kunnen wij de advertenties verbeteren.
Wildernistrainingen? Iedereen kent ze.
Eén van onze opdrachtgevers had grootse plannen. Met een super tof concept, het organiseren van wildernistrainingen in de Nederlandse natuur. Wij gingen voor ze aan de slag. We hebben eerst meegedacht over de merkidentiteit van Where Wild Things Are en bouwden de site.
We brachten de doelgroep in kaart, richtte de accounts in met de juiste tracking en creëerde toffe advertentiecontent. Vervolgens gingen we aan de slag. We startte campagnes voor verschillende trainingen en focuste op meerdere doelgroepen. Uit deze campagnes kwamen de eerste resultaten binnen waardoor we konden beginnen met optimaliseren.
Nu, een jaar later, lopen er nog steeds performance marketingcampagnes voor WWTA. Het resultaat: 75% meer ticket verkopen dan in 2022, 5200+ websitebezoekers en een goed uitgedachte funnel die resultaat oplevert bij iedere nieuwe campagne.

Hoe draaien wij campagnes?
Wij komen met een campagneplan waarin we onder andere ingaan op welk type content wij willen gaan inzetten, op welke platforms we willen adverteren en waar we dit willen doen. Zo werken we een volledige funnel uit voor jouw doelgroep. Een super belangrijke vervolgstap is het instellen van tracking om zo alle nieuwe data uit de lopende campagnes te verzamelen en te kunnen analyseren. Daar lees je hier meer over. Alles aan staan en afgestemd? Dan starten de campagnes en houden we jou in the loop over de voortgang en blijven we optimaliseren om alle verkooprecords te verbreken!
Ben jij klaar voor performance marketing door Aanpoters?
Overtuigd worden? Check onze performance marketing cases