Tracking en Data

Campagnes draaien is leuk, maar wat zeggen de cijfers? Dit is datatracking.
Waar moet ik naar kijken en hoe gedraagt onze bezoeker zich op de website? En nog belangrijker: Leveren de campagnes ook daadwerkelijk iets op? Deze vragen beantwoorden we met data tracking.
Goed om te weten: Bij ons is data tracking geen losse dienst. Het zit altijd inbegrepen in onze online marketing diensten. Draai je dus campagnes bij ons of bouwen wij je website? Maak je dan geen zorgen over de data tracking. Dat regelen wij! Wat data tracking precies inhoudt en hoe het werkt lees je hier.
Cliché maar waar: meten is weten.
Het is voor jouw organisatie belangrijk om te weten of er via de campagnes een verkoop binnenkomt of dat er een nieuw leadformulier verstuurd is. Anders weet jij niet of je investering resultaat oplevert en is wordt bijsturen voor ons lastig.
Daarom starten wij altijd met het instellen van tracking voordat we überhaupt met campagnes beginnen. Dit doen we voor de platformen die we gebruiken voor jouw organisatie. Denk hierbij aan Meta Ads, Google Ads, Pinterest en LinkedIn. Maar ook het websitegedrag willen we in kaart brengen. Hiervoor gebruiken we programma’s als Google Analytics 4 en Microsoft Clarity.
Door deze inzichten leren wij, en jij dus ook, de doelgroep beter kennen en verbeteren wij de doorlopend campagneresultaten.

Als we gaan vlammen doen we dat goed
Als we voor jouw organisatie beginnen met vlammen, of in normale taal, campagnes gaan draaien, houden we doorlopend de data in de gaten. We checken welke afbeeldingen, video’s en teksten jou de meeste verkopen, leads of bezoekers opleveren. Deze optimaliseren wij zodat jouw budget zo efficiënt mogelijk besteed wordt.
Naast de content testen we ook verschillende doelgroepen. Van hele brede, tot niche en van websitebezoekers tot social media volgers. Wij meten welke doelgroepen de beste resultaten opleveren.
Hoe gedragen die lui zich op de site?
De campagnes lopen en bezoekers komen op je website, top! En dan? Hoe gedraagt de websitezoeker zich en welke landingspagina’s presteren het beste? Dit meten we aan de hand van Google Analytics 4 en Microsoft clarity.
Door de data van deze programma’s te analyseren weten wij of de bezoeker de pagina überhaupt leest, interesse heeft in het product of de dienst en doorklikt naar de relevante conversie. Hierdoor weten wij ook in welke stappen van de funnel men afhaakt. Dat is dan weer handig om te weten want dat geeft ons de mogelijkheid om de funnel te optimaliseren en jouw website resultaten te verbeteren.
Hoe rapporteren we al die data?
Je wilt natuurlijk ook weten wat er in de campagnes gebeurt, wat jou de meeste resultaten oplevert en waar de verbeterpunten liggen. Geen zorgen. Dit rapporteren we maandelijks in een duidelijke presentatie of een Looker Studio dashboard. Maar net wat jouw voorkeur heeft.
In de rapportage krijg jij een overzicht van de best presterende doelgroepen, content, platformen en campagnes. Ook laten we weten wat ons is opgevallen en wat wij gaan doen om de campagneresultaten te verbeteren.
Last but not least, laten we ook weten hoe jij, aan de hand van onze data, je product, dienst of website kan verbeteren zodat we samen de beste resultaten gaan behalen.
Zullen we de resultaten van jouw organisatie ook in de gaten houden?
Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht.