Hoe mannen een gezondere levensstijl krijgen, door campagnes
- Strategie
- Campagnes
- Data tracking
Mannen in Nederland van 35+ helpen gezond oud te worden
Dat is het doel van Echte Mannen Diëten Niet (EMDN). Zonder dieet, streng regime of calorieën tellen. Maar door een paar wijzigingen in de levensstijl: beweging, eettijden en gezonde voeding. Aan ons de vraag of wij de promotie van de e-books en trainingsprogramma’s op ons konden nemen. Uiteraard!

Met een duidelijke strategie verkopen we duizenden boeken en honderden trainingsprogramma's
Om het mannelijke deel van Nederland bekend te laten worden met de visie van EMDN voeren we vooral campagnes op sociale media. Waar we begonnen met afbeeldingen, zijn we nu volledig over naar video. Uit de data bleek namelijk dat hier de meeste conversies uit komen bij deze groep mensen.Â
We testen continu welke advertenties bij welke doelgroep het beste presteren en checken waar de communicatie aangescherpt kan worden. Zo halen we het optimale resultaat uit de advertenties.
Dit bereiken voor Echte Mannen Diëten Niet
We begonnen de campagnes met 3000 boekverkopen in een jaar. Inmiddels zitten we op de 15000+ en is de mailfunnel flink uitgebreid.
In vergelijking met vorig jaar is de omzet uit de advertenties met 225% gestegen. Dit is het resultaat van data driven marketing en doorlopende optimalisaties.
Vanwege de goede resultaten met de e-books begonnen we in 2023 met het promoten van trainingsprogramma’s met een hogere marge. Het resultaat: we verkopen nu meer dan 100 trainingsprogramma’s per maand.
Inmiddels zijn de EMDN campagnes 8.700.000 keer vertoond aan mannen van 35+ in Nederland. Het is dus steeds bekender.