NDW21

Een nog te bouwen stadsbuurt onder de aandacht brengen

Het doel

Een bouwproject van o.a. de Gemeente  aantrekkelijk neerzetten

Toen de Gemeente Nijmegen samen met bouwcoöperaties Talis, SSHN, Woonwaarts en Portaal bij ons aanklopten omdat ze hulp nodig hadden met het aantrekkelijk neerzetten van een nog te ontwikkelen duurzame stadsbuurt werden wij wel heel enthousiast.

Er komen zo’n 500 flexibele woningen die na 20 jaar een nieuwe bestemming krijgen.  

Wij bedachten de naam, deden onderzoek bij de doelgroep, creëerden de huisstijl, bouwden een toegankelijke website, een volledige campagne voor zowel on- als offline (inclusief big-ass-bouwborden) en zijn de vaste marketingpartner voor dit project.

Jong en dynamisch

NDW21 is een bedrijvige plek waar altijd iets gaande is. Toegankelijk voor alle doelgroepen. Waar voornamelijk jonge mensen wonen: studenten, starters, kwetsbare doelgroepen en zelfbouwers.

Kortom, de visuele identiteit werd ontwikkeld voor twintigers en dertigers.

De identiteit die we creëerde is dynamisch. Er zit beweging in. En dat is precies wat NDW21 gaat zijn.  Het bevindt zich in een gebied wat constant in ontwikkeling is en dat kansen biedt voor iedereen.

Een beeld geven van de toekomst

De website is gebouwd conform strenge WCAG 2.1 richtlijnen en voldoet aan de digitale toegankelijkheidseisen die gemeenten en overheden stellen voor websites.

Daarnaast moet het wat ons betreft vooral makkelijk navigeerbaar zijn (UX). Daarom hebben we gecheckt waar men naar op zoek is. De 3 belangrijkste pijlers tonen we direct in beeld. 

De samenwerking is top en het project verloopt voorspoedig. Inmiddels staan de eerste woningen al en begint de wijk steeds meer vorm te krijgen.

Klaar om met jouw ontwikkelingsproject
de juiste doelgroep aan te spreken?

Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht