MDT Cultuur & Kunst

Jongeren stimuleren hun talenten te ontdekken.

Doel

Talenten ontdekken met de programma’s van MDT Cultuur & Kunst.

Wat je doel ook is, als je kansen herkent kom je verder. Bij het programma van MDT Cultuur & Kunst oefenen jongeren dit door in gesprek te gaan met iemand van buiten hun bubbel. Vervolgens mogen ze hun ervaringen vertalen in een creatief product. Hiervoor krijgen ze unieke workshops van professionals uit de showbizz.

MDT Cultuur & Kunst vroeg ons te helpen met een merkidentiteit die jongeren aanspreekt. We creëerden een huisstijl, website en online campagnemateriaal (waaronder social media posts).

Merkidentiteit

Theater vibes

Een voorwaarde van de huisstijl was dat direct duidelijk moest worden dat deze MDT iets met podiumkunsten te maken had. 

We kozen ervoor om de letters ‘M’, ‘D’ en ‘T’ op een zeer abstracte wijze te gebruiken. De vormen komen uit 1 cirkel en kunnen daardoor op talloze speelse manieren gecombineerd worden met een knipoog naar het theater; een publiek, een podium, zenden, ontvangen.

“Het is en blijft een feestje om naar te kijken en aanpassen gaat ook super easy. Dus heel fijn.“

Communicatieadviseur, Paulien Koenraadt

Hard contrast en felle kleuren

We kozen zwart als achtergrondkleur voor het creëren van een sfeer zoals in het theater.

Om de jonge doelgroep aan te spreken gingen we voor een hard contrast: felle kleuren op een zwarte achtergrond die schreeuwen om aandacht. 

Bezig met een project en een flitsende website nodig?

Opdrachten die oscars waard zijn. Bekijk er meer: