Hoe we dit concept omtoveren tot de koning van de Nijmeegse horeca
- Strategie
- Campagnes
- Webdesign & ontwikkeling
- Performance marketing
Heel Nijmegen bekend maken met het concept van REX
Na tien jaar genoten te hebben van alle uitgesproken horeca concepten in Amsterdam zijn Rick en Emely in 2023 neergestreken in Nijmegen. Hier starten ze, door een gedeelde passie voor eten, andere culturen en reizen met een nieuw horecaconcept genaamd REX.
Genesteld op het NYMA terrein (Vasim) in Nijmegen vind je REX, een all day bar & restaurant waar je van ontbijt tot diner terecht kan. Met de Middellandse zee als inspiratie spelen ze graag met norm en combineren ze smaken vanuit Italië, Spanje en Israël. Je kunt voor een eigen recept gaan maar nog beter laat je de tafel volzetten en ga je voor shared dining.
Nu vind je in Nijmegen wel meerdere horeca zaken dus aan ons de opdracht om het merk te vertalen naar een website en de opening van dit nieuwe concept tot een succes te maken. Voor de Nijmegenaren onder ons; ze gingen open, de week na de zomerfeesten ;’).
Warm en aantrekkelijk
Niets is zo belangrijk binnen de gastronomie als het overbrengen van de sfeer en ervaring. Die lijn trokken we door naar de website. De warme tinten van het interieur van REX en de dynamische vormen die je terugvind in het tegel- en houtwerk lieten we terug komen in het ontwerp van de website. De knipoog naar het water vind de bezoeker terug in verschillende animaties en transities.
Uiteraard voegden we de Formitable tool toe zodat bezoekers gemakkelijk een tafel kunnen reserveren.
Van we gaan open naar we zijn open
Het nieuwe concept van REX moest natuurlijk ook aan de man gebracht worden. Dit deden we met een grote online marketing campagne in combinatie met wildplak posters.
De campagne bestond uit twee fases. Fase 1: heel Nijmegen laten weten dat REX haar deuren gaat openen. Fase 2: heel de stad laten weten dat ze nu hun plekje kunnen reserveren bij deze nieuwe horeca hotspot.
Het resultaat? Een groot succes. Zelfs in een uitgestorven week na de Vierdaagse, waarin je een kanon kan afschieten in de stad, kregen wij REX de eerste weken na de opening helemaal volgeboekt.
Dit bereiken we voor REX
Binnen een maand vertonen we de advertenties van REX meer dan 235.000.
Binnen een maand haalde we meer dan 5000 mensen naar de website via de advertenties.
In de eerste maand na de opening waren er al 210 reserveringen.
We betalen slechts €0,07 per websitebezoeker.