Van scratch een totaal nieuw product lanceren
- Strategie
- Merkidentiteit
- Webdesign & ontwikkeling
- Campagnes
- Data & Tracking
Full service marketing voor de promotie van een nieuw te lanceren product
Twee vaders besloten op een dag dat het tijd was voor iets compleet nieuws: ze wilden een product op de markt brengen dat nog niet eerder bestond, en waar zelfs nog totaal geen vraag naar was. En met dit plan kwamen ze bij ons terecht. Of nou ja plan. Het idee moest marketingwise nog volledig worden uitgewerkt. Van merknaam tot aan campagnes en alles ertussenin.
Wat wilden de vaders dan op de markt zetten? Een product om de schermtijd van kinderen te verminderen. Een moderne vorm van luisterboeken. Een ervaring waardoor kinderen stoppen met scrollen en volledig opgaan in de fantasie, met de karakters uit de verhalen. Op iedere plek te gebruiken. Zo ontstond Besties.
Een product om de schermtijd van kinderen te verminderen. Een ervaring waardoor kinderen stoppen met scrollen en volledig opgaan in de fantasie, met de karakters uit de verhalen. Op iedere plek te gebruiken. Dat is het concept van Besties.
Speels en kleurrijk
We zijn from scratch van start gegaan, beginnend met brainstormen over o.a. de naam en de kernwaarden. De naam werd Besties, vanuit de gedachte dat kinderen met Besties altijd een maatje, een bestie dus, hebben om naar te luisteren. De grote kracht is dus dat de kids minder aan een scherm geplakt zitten. Iets wat veel ouders belangrijk vinden.Â
Naast een huisstijl en logo mochten we ook de eerste serie productverpakkingen en winkeldisplays designen, super tof! Vervolgens ontwikkelden we een sterke website met genoeg content voor het komende jaar en waren we verantwoordelijk voor beeld en video.
Het concept van Besties draait om de vrijheid van kinderen om hun fantasie op te zoeken. De grafische elementen en lettertype keuze zijn daarom speels en kleurrijk.Â
De markt op met een onbekend productÂ
Concurrentie was er nog niet echt bij dit product. We gingen met Besties een volledig nieuwe en onbekende markt op. Klinkt mooi natuurlijk, maar het moest nog wel aan de man gebracht worden!
Hiervoor zetten we uitgebreide campagnestrategie op. Van bekendheid tot conversie. We meten alles door en testen tientallen varianten van advertenties tegelijk. Want een nieuw product vraagt om een flexibele houding van testen, leren en bijsturen.
Van Woezel & Pip tot Dolfje Weerwolfje, allerlei klassieke kinderverhalen werden ingesproken door bekende en onbekende stemmen. Namen zoals Dieuwertje Blok, Chantal Jansen, Jim Bakkum, ze werken allemaal mee aan Besties.
Hoe ga je een nieuwe markt op? Daarvoor zetten we uitgebreide campagnestrategie op. Van bekend maken tot verkopen. We meten alles door en testen tientallen varianten van advertenties tegelijk. Want een nieuw product vraagt om een flexibele houding van testen, leren en bijsturen.
Van Woezel & Pip tot Dolfje Weerwolfje, allerlei klassieke kinderverhalen werden ingesproken door bekende en onbekende stemmen. Namen zoals Dieuwertje Blok, Chantal Jansen, Jim Bakkum, ze werken allemaal mee aan Besties.
Tijd voor het echte werk
Dit bereiken we voor Besties
We tonen Besties maandelijks aan meer dan 1 miljoen kinderen, ouders en opa’s & oma’s.
De gemiddelde persoon in de doelgroep ziet de advertenties van Besties 4 keer voorbij komen.
Elke maand bezoeken meer dan 5.000 mensen de website.
Besties liggen in speelgoedwinkels en boekhandels zoals Bruna.