Hoe we lokale energie voor de gemeente Beuningen aantrekkelijk maken met branding
- Strategie
- Merkidentieit
- Campagnes
- Webdesign & ontwikkeling
Energie aantrekkelijk maken en meer leden werven door branding
Energie Voor Vier is opgericht door inwoners van Beuningen met de ambitie om in 2040 de gemeente energieneutraal te hebben. Dus zelf duurzaam energie op te wekken. De non-profit organisatie moet hiervoor constant nieuwe leden werven en investeringen binnenhalen.
Dat Energie Voor Vier een professionele organisatie is die er echt voor de inwoners is kwam in de bestaande strategie nog niet duidelijk naar voren.
We creëerden een nieuwe huisstijl (met respect voor het oude), een professionele website, een bak aan on- en offline campagnemateriaal (waaronder video en posters) en helpen actief mee aan de marketing in alle wijken. Laat de wind maar waaien en de zon schijnen.
Lokaal en herkenbaar
Energie Voor Vier vond het belangrijk dat de kleuren en de referentie naar de vier dorpen uit de gemeente terugkwamen in de nieuwe merkidentiteit. Het logo werd ontwikkelt met het onderliggende concept ‘samen duurzaam’ met als basis het klavertje vier.
De kleuren in combinatie met het ronde, karakteristieke en vriendelijke lettertype maakt het in zijn geheel een veelzeggend en toegankelijk logo.
De golvende lijnen staan voor het dynamische karakter van de coöperatie waarbij ook de associatie gemaakt wordt met wind, water en energie.
Inzetten op lid worden
Het belangrijkste doel van de nieuwe website en campagnes is om meer leden te werven. We draaien advertenties die laten zien waarom dat een goed idee is. Geïnteresseerden komen uit op een toegankelijke landingspagina, specifiek gericht op het inschrijven. Met zo’n straightforward proces is de kans op aanmelden het grootst.
Zichtbaarheid, leden en inschrijvingen voor de nieuwsbrief
Om tot het beste resultaat te komen, draaien we slimme campagnes voor dit goede doel op Facebook en Instagram. We bereiken de doelgroep effectief door deze kanalen optimaal in te zetten als drietrapsraket:
Eerst abonneer je op de nieuwsbrief, hierna word je lid van Energie Voor Vier. Ten slotte investeer je in de coöperatie.
We zijn niet voor niets een duurzaam marketingbureau. Onze campagnes zorgen voor een groter bereik, meer interactie met de doelgroep en geld om te investeren in lokale duurzame energie.
Dit bereiken we voor Energie Voor Vier
Dankzij slimme ads op Facebook en Instagram bereiken we meer dan 10.000 mensen in Gemeente Beuningen.
We hebben inmiddels 600 nieuwe leden van de coöperatie en abonnees op de nieuwsbrief.