Hoe we duizenden emailadressen verzamelen van een specifieke doelgroep
- Strategie
- Campagnes
- Data analyse
Noorderlicht bekender maken als de expert op het gebied van systemisch werken, opstellingen en coaching
Geen gemakkelijk doel maar we gingen aan de slag in 3 fases. Data-analyse, marketingstrategie en campagnes. Het resultaat: een ijzersterke marketingfunnel voor de toekomst, duizenden emailadressen en honderden nieuwe klanten.Â
Strategie gebaseerd op data.
Er was veel data. Van Google Analytics tot LinkedIn en van Activecampaign tot Facebook. Maar hoe haal je uit die big data de relevante informatie? Hoe bepaal je nou de meest interessante doelgroep? Hoe ontdek je waar men vastloopt in het aankoopproces? En wat zijn de best presterende producten?Â
Om dat te achterhalen voerden we een grondige analyse uit. We stelden de metingen goed in (Analytics, Activecampaign, Advertentieaccounts), checkten de data van o.a. de website, socials en mails en analyseerden wat de meest winstgevende doelgroepen en producten zijn. Vervolgens bepaalden we de ideale boodschap en de in te zetten kanalen. Het resultaat: de campagnestrategie.
Vervolgens bouwden we een ijzersterke funnel die elke relevante doelgroep specifieke communicatie toonde, op elk elk moment, op elk relevante kanaal. De kanalen waren Google, LinkedIn, Facebook, Instagram & Activecampaign. Het resultaat lees je hieronder.
Dit bereiken we voor Het Noorderlicht
Met slimme campagnes op Meta, LinkedIn en Google verzamelen we maandelijks enorm veel emailadressen van mensen die interesse hebben in systemisch werken.
We halen nieuwe leads binnen voor een gemiddeld bedrag van €1,50 per lead. Dat is 85% lager dan wat er voor onze marketinghulp betaald werd.
We tonen de advertenties maandelijks aan gemiddeld 350.000 mensen uit het werkveld.
We verkopen meer dan honderd boeken, verdiepingspakketten en workshops via de campagnes.
Maandelijks komen er meer dan 2500 nieuwe bezoekers naar de website.
Over alle advertentiekanalen kostte een klik naar de website gemiddeld slechts €1,00. Op sommige kanalen is die CPC zelfs maar €0,25.