Adult Alternative
Hoe we met Pride Photo Nijmegen 15.000 mensen naar deze tentoonstelling haalden
- Marketingstrategie
- Social media beheer
- Facebook & Instagram campagnes
- Persbericht & perslijst
Het doel
In het kort
De eerste fototentoonstelling met transgender modellen ooit, gericht op intimiteit en erotiek. In de Stevenskerk nota bene. Taboedoorbrekend was deze opdracht zeker.
Aan ons de opdracht om het evenement bekend te maken. Duizenden bezoekers uit heel Nederland te trekken. Met corona als extra obstakel. Uiteraard gingen we die uitdaging enthousiast aan.
- Meer dan 2000 bezoekers naar de tentoonstelling.
- Publiciteit in 1 krant, opinieblad en TV programma.
- Bezoekers uit alle provincies van Nederland aantrekken.
"
Met Pride Photo Nijmegen wilden we een gewaagde fototentoonstelling oa. via social media landelijk bekend maken. Wat doe je als je maar een kleine organisatie bent en niet de menskracht hebt om dat zelf uit te voeren en bovendien maar weinig kaas hebt gegeten van socialmedia-mogelijkheden? Dan zorg je voor budget en huur je professionals in! Wij zijn in zee gegaan met de Aanpoters en dat was maar goed ook. Ze hebben een socialmedia-campagne opgezet en uitgevoerd en dat betekende een en al ontzorging voor ons. Gevolg: ze wisten geïnteresseerden uit het hele land te bereiken en naar onze tentoonstelling te krijgen.
Wouter Christiaens, oprichter Pride Photo Nijmegen
Conclusie
Viraal gaan
Met strak geplande content op Facebook & Instagram vertelden we steeds een nieuw verhaal. Door die berichten vervolgens te delen met de relevante doelgroepen ging het viral. Onze berichten hadden regelmatig meer dan 100 reacties en het aantal paginalikes is met 600 gestegen. Maar het belangrijkste:
Ondanks de corona perikelen kwamen 15.291 mensen de foto-expositie bezoeken!
Via onze connecties met de pers en journalisten lieten we een persbericht opstellen. O.a. de Trouw, de Gelderlander en SBS6 deelden het evenement. Hart van Nederland maakte er zelfs een item over op TV. De doelen zijn dus bereikt.
Gaat dan alles alleen maar goed? Nee hoor, een punt wat nog extra aandacht mocht verdienen was de crowdfunding. Die was minder succesvol dan we hoopten. Een mooi leerpunt voor de volgende keer.
Keiharde cijfers
Dit bereiken we voor Adult Alternative
Bezoekers naar de expositie
+
0
Geïnteresseerden van buiten Nijmegen
0
%
Media organisaties bereikt
+
0