Samen een succes
van je business.

Hoe we met €500,- budget €25.000,- ophaalden.

Met Stichting Hubert

Stichting Hubert wilde een mega kunstwerk van Herman brood restaureren: de Broodbus. Hiervoor was ruim €25.000,- nodig. Via een crowdfunding campagne is het ons gelukt om met een advertentiebudget van €500,- de volledige €25.000,- binnen te halen.

Uitdagingen

  • De waarde van kunst is subjectief, mensen moesten er dus van overtuigd worden.
  • Het was onbekend welke doelgroep bereid was hiervoor te doneren.
  • De actie liep via het platform Voordekunst.nl. Hierdoor was het moeilijker om inzicht te krijgen in data.  

Benieuwd wat we hebben gedaan?

Onze strategie

AIDA

Attention

De actie bekend maken.

Interest

Zorgen voor emotionele binding.

Desire

Mensen rationeel overtuigen.

Action

Mensen laten doneren.

De methode

We zijn een unieke samenwerking met voordekunst.nl aangegaan. Daardoor hadden we meetpixels op het platform. Wij vonden dit nodig omdat we precies wilden meten wat er gebeurde met het advertentiebudget.

Om erachter te komen welke doelgroep het beste reageerde op de crowdfunding vertelden we het verhaal eerst aan een breed publiek. Met Instagram Stories, Facebook en Youtube videos. 

De geïnteresseerden benaderden we met nostalgische beelden van de Herman Broodbus, zo kregen we emotionele binding. En we toonden verhalen van andere donateurs voor sociale overtuiging. 

Als mensen de doneerpagina bezochten zonder te doneren, herinnerden we met banners aan het voordeel van doneren voor hen (de tegenprestaties) én het belang van snel doneren (urgentie).

De methode

We vertelden het verhaal eerst aan een breed publiek. Met Instagram Stories, Facebook en Youtube videos. 

De geïnteresseerden benaderden we met nostalgische beelden van de Herman Broodbus en verhalen van andere donateurs. 

Als mensen de doneerpagina bezochten zonder te doneren, herinnerden we met banners aan het voordeel van doneren voor hen (de tegenprestaties) én het belang van snel doneren (urgentie).

De resultaten

De cijfers spreken voor zich.

Advertentiebudget

We hebben €530,24 uitgegeven aan advertenties en daarmee maar liefst €25.116 opgehaald.

Advertenties

Advertenties zijn 103.553 keer vertoond. Op Google Search, Google Display, Facebook, Instagram en Youtube.

Website

4691 mensen hebben de websites bezocht door de advertenties.

Donaties

Uiteindelijk zijn 100 donaties gedaan van gemiddeld €251,16 per donatie.

Het vervolg

Vanwege het grote succes zijn wij inmiddels vaste marketingpartner van Stichting Hubert en zetten we de gebruikte kanalen vaker in. Inmiddels hebben we er ook voor gezorgd dat ze 1500 echte likes op de Facebook pagina hebben gekregen en zijn we bezig met de promotie van vele evenementen.

He jij daar,

kan je het vinden of ben je ergens naar op zoek? We helpen je graag.

Bedankt voor je bericht.

We zullen er zo snel mogelijk op terug komen. Vind je dat niet snel genoeg?
Dan kun je ons ook bellen op 06 155 74 047