fbpx

Wat is een lead?

Je hebt te maken met een lead als een persoon interesse heeft getoond in een product of dienst van je organisatie. Het is dus een belangstellende in jouw organisatie die uiteindelijk zou kunnen overgaan tot een klant. Soms laat een bezoeker bewust informatie achter, bijvoorbeeld bij het invullen van een contactformulier op je website, of door te reageren op een LinkedIn advertentie.

Maar bezoekers van je website kunnen ook worden achterhaald en gezien worden als een lead, zonder dat ze zelf heel bewust meer informatie wilden hebben. Bijvoorbeeld met slimme tracking tools. Bij marketingbureau Aanpoters kijken we altijd welke vorm van leadgeneratie voor jou het effectiefst is.

Hoe ga je om met leads?

Potentiële klanten vergelijken meerdere organisaties tegelijk. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met een geïnteresseerde. Als je dit binnen één minuut doet is de kans dat die persoon klant wordt het grootst.

Het is handig om als organisatie eerst op zo veel mogelijk manieren leads te verzamelen (met hagel schieten). Bijvoorbeeld op je website en via campagnes op Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarbij onderzoek je welke leads relevant zijn. En dan behoudt je alleen de kanalen waar relevante leads vandaan komen.

marketing agency netflix

Wil jij ook meer leads voor je organisatie binnenhalen?

Hoe krijg je leads?

Je krijgt niet zomaar telefoonnummers en mailadressen van geïnteresseerden. Leads zijn namelijk bezig met het verzamelen van informatie. Alleen als jij hen de juiste informatie op het juiste moment geeft, willen ze daar wel wat voor teruggeven. Je dient als organisatie dus extra relevante informatie te verstrekken en mogelijke vragen te beantwoorden (zoals wij op deze pagina doen) om vervolgens een verkoop te realiseren.

Wij kunnen als marketingbureau leads genereren voor jou als opdrachtgever. We helpen je potentiële klanten identificeren en laten zien met welke content je ze overtuigt. Een middel dat hiervoor wordt ingezet is bijvoorbeeld gerichte advertenties.

Zodra iemand interesse toont door bijvoorbeeld een emailadres achter te laten, in ruil voor een ebook of tips, volgen we diegene op met een automatische mailfunnel en persoonlijke advertenties. Daardoor ontvangt diegene nog meer relevante informatie tot hij of zij een afspraak wil inplannen of aankoop wil doen.

Dit alles doen we op een menselijke manier: niet schreeuwerig. Niet stalkerig. Niet irritant. We willen daadwerkelijk waarde geven aan de klanten.

Laat maar weten als jij hier interesse in hebt.

Wil jij ook meer leads voor je organisatie binnenhalen?

Eerst nog meer blogs lezen?