Wat is een lead?
Wat is een lead precies?
Je hebt te maken met een lead als een persoon interesse heeft getoond in een product of dienst van je organisatie. Het is dus een belangstellende in jouw organisatie die uiteindelijk zou kunnen overgaan tot een klant. Soms laat een bezoeker bewust informatie achter, bijvoorbeeld bij het invullen van een contactformulier op je website, of door te reageren op een LinkedIn advertentie.
Maar bezoekers van je website kunnen ook worden achterhaald en gezien worden als een lead, zonder dat ze zelf heel bewust meer informatie wilden hebben. Bijvoorbeeld met slimme tracking tools. Bij marketingbureau Aanpoters kijken we altijd welke vorm van leadgeneratie voor jou het effectiefst is.
Hoe ga je om met leads?
Potentiële klanten vergelijken meerdere organisaties tegelijk. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met een geïnteresseerde. Als je dit binnen één minuut doet is de kans dat die persoon klant wordt het grootst.
Het is handig om als organisatie eerst op zo veel mogelijk manieren leads te verzamelen (met hagel schieten). Bijvoorbeeld op je website en via campagnes op Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarbij onderzoek je welke leads relevant zijn. En dan behoudt je alleen de kanalen waar relevante leads vandaan komen.
Hoe krijg je leads?
Je krijgt niet zomaar informatie van geïnteresseerden. Leads zijn namelijk bezig met het verzamelen van informatie. Als jij hen de juiste informatie op het juiste moment geeft, willen ze daar wel wat voor teruggeven. Je dient als organisatie dus extra relevante informatie te verstrekken en mogelijke vragen te beantwoorden (zoals wij op deze pagina doen) om vervolgens wellicht een verkoop te realiseren.
Wij kunnen als marketingbureau leads genereren voor jou als opdrachtgever. We helpen je potentiële klanten identificeren en moedigen ze met aantrekkelijke marketing aan om hun interesse in je product of dienst te tonen. Een middel dat hiervoor wordt ingezet is bijvoorbeeld gerichte advertenties. Laat even weten als jij hier interesse in hebt.
Wil jij ook meer leads voor je organisatie binnenhalen?
Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht.