Samen een succes
van je business.

Met google advertenties

Werk jij met Google advertenties of wil je daarmee gaan werken? Gebruik dan ons gratis stappenplan. Met dit plan wordt advertenties opzetten niet alleen heel makkelijk. Je krijgt er ook automatisch relevante advertenties van waardoor je kosten lager worden. 

"Iedereen die met
Google advertenties
werkt moet dit gebruiken"

Voordat we beginnen

Met onderstaand stappenplan kun je heel makkelijk Google advertenties opzetten. Deze zijn dan meteen super relevant voor Google. Ieder zoekwoord krijgt namelijk een aparte advertentie. En het zoekwoord komt meerdere keren terug in die advertentie. Dit zorgt voor de hoogste score in Google en daarmee de laagste kosten per klik.

We helpen je graag bij het opzetten van je campagnes op de juiste manier. Laat het ons weten als je er niet uit komt of liever hebt dat wij het voor je doen. Stuur daarvoor een mailtje naar [email protected] of bel 0648581769.

Het stappenplan bevat best veel stappen maar het is niet heel moeilijk. Allereerst is het belangrijk om het Excel bestand te downloaden. Dat kan via onderstaande button:

Het begin
20%
Eerst gaan we het excelbestand invullen.
  1. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’.
  2. Vervang ‘zoekwoord 1, zoekwoord 2 etc.’ Met de zoekwoorden waar je op wilt adverteren. Voor de eerste keer raden we je aan om een set zoekwoorden te gebruiken waar je dezelfde advertenties voor wilt tonen.
  3. Vervang bij ‘campagnenaam_exact alleen het gedeelte ‘campagnenaam’ met je gewenste campagnenaam (laat dus _exact er achter staan)
  4. Vervang ‘landingspagina’ met de gewenste landingspagina per zoekwoord.
  5. Ga naar het tabje ‘Advertenties’.Zoals je ziet zijn de advertentiegroepen, kop 1 en het pad al op de relevantste manier ingevuld. Vervang daarom alleen de rode woorden.
  6. Vervang ‘kop 2’ met de gewenste tweede kop van je advertentie, ‘kop 3’ met de derde kop, ‘beschrijvingsregel 1’ met de eerste beschrijvingsregel, ‘beschrijvingsregel 2’ met de tweede beschrijvingsregel en ‘pad-2’ met het gewenste tweede pad. Gebruik in je pad geen spaties, maar streepjes (voorbeeldpad-2)
  7. Controleer je bestand: scroll er doorheen om te kijken of er geen afwijkende dingen te zien zijn. Die komen anders namelijk in je advertenties terecht.
Het vervolg
50%
Nu het excelbestand is ingevuld gaan we het importeren in je Google Advertentie account.
  1. Download het programma Google Ads Editor (als je dat nog niet hebt gedaan) https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/tools/ads-editor/ en log in de Google Ads Editor in op je Google Ads account.
  2. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’ & kopieer alle cellen van dit tabblad (gebruik op Windows CNTRL+A, CNTRL+A, CNTRL+C. Op Mac Cmd+A, Cmd+A, Cmd+C).
  3. Klik in de Google Ads Editor linksboven op ‘account’ – importeren – tekst plakken – en plak de gekopieerde data (CNTRL+V of Cmd+V). Druk vervolgens op Verwerken.
  1. Fix in de Google Ads Editor eventuele foutmeldingen. Klik vervolgens op ‘Behouden’ om de wijzigingen te behouden.
  2. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Advertenties’ & kopieer daar ook alle cellen van dat tabblad.
  3. Klik in de Google Ads Editor weer linksboven op ‘account’ – importeren – tekst plakken – en plak de gekopieerde data (CNTRL+V of Cmd+V). Druk vervolgens op Verwerken. En vervolgens op Behouden.
  4. Kijk in de Google Editor of alles klopt (check de advertenties, zoekwoorden & instellingen). Als je dit hebt gecheckt kun je het uploaden door de knop ‘Uploaden’. 

Vanaf dan staan de nieuwe zoekwoorden + advertenties in je Google Ads account. Maar dan zijn we er nog niet helemaal.

Het einde
100%

Je zoekwoorden komen op 2 manieren in je account: als ‘exacte’ match en als ‘modified broad’ match. Om te voorkomen dat we 2 keer op hetzelfde zoekwoord bieden (en dus de kosten per klik zouden verhogen) willen we niet dat een exact zoekwoord in een modified broad campagne getriggerd kan worden. Daarom sluiten we die onderling uit.

  1. Ga in Google Ads naar de lijst met uitsluitingszoekwoorden (negative keywords list)
  2. Maak een nieuwe lijst (genaamd ‘exact uitsluiten bij modified broad’). Kopieer alle zoekwoorden uit het excelbestand (tabje Zoekwoorden) naar deze lijst.
  3. Koppel die lijst aan alle campagnes met de naam _modifiedbroad

Nu zijn je advertenties en zoekwoorden optimaal opgezet. Uiteraard is het van belang dat de instellingen van je account, campagnes en advertentiegroepen ook optimaal zijn ingesteld. En dat je de juiste biedstrategieën gebruikt. 

Hulp nodig?

Kom je er toch niet helemaal uit? We helpen je graag verder. Stel je vraag hieronder en we beantwoorden hem zo snel mogelijk.

Bedankt voor je bericht.

We zullen er zo snel mogelijk op terug komen. Vind je dat niet snel genoeg?
Dan kun je ons ook bellen op 06 155 74 047

Kun je niet vinden
wat je zoekt?

Laat het ons weten.