Foto door Joëlle de Vries
De eerste fototentoonstelling met transgender modellen ooit, gericht op intimiteit en erotiek. In de Stevenskerk nota bene. Taboedoorbrekend was deze opdracht zeker.
Aan ons de opdracht om het evenement bekend te maken. Duizenden bezoekers uit heel Nederland te trekken. Met corona als extra obstakel. Uiteraard gingen we die uitdaging enthousiast aan.
Met strak geplande content op Facebook & Instagram vertelden we steeds een nieuw verhaal. Door die berichten vervolgens te delen met de relevante doelgroepen ging het viral. Onze berichten hadden regelmatig meer dan 100 reacties en het aantal paginalikes is met 600 gestegen. Maar het belangrijkste:
Ondanks de corona perikelen kwamen 15.291 mensen de foto-expositie bezoeken!
Via onze connecties met de pers en journalisten lieten we een persbericht opstellen. O.a. de Trouw, de Gelderlander en SBS6 deelden het evenement. Hart van Nederland maakte er zelfs een item over op TV. De doelen zijn dus bereikt.
Gaat dan alles alleen maar goed? Nee hoor, een punt wat nog extra aandacht mocht verdienen was de crowdfunding. Die was minder succesvol dan we hoopten. Een mooi leerpunt voor de volgende keer.
Aanpoters mag dan wel het best beoordeelde marketingbureau uit Nijmegen zijn, onze opdrachtgevers bevinden zich overal in Nederland.