Marketing voor een goed doel
Hoe we de marketing van het goede doel het Rode Kruis verbeteren.
- Strategie
- Website optimalisatie
- Performance marketing
- Email funnel
Doel
De bekendheid vergroten en activiteiten vullen met deelnemers.
Het Rode Kruis is vooral bekend als hulpverlener in het buitenland. Maar ook op lokaal niveau zijn ze erg actief. Zo ook in Utrecht. Het Rode Kruis vroeg ons om hun online positie te versterken. Met als uiteindelijke doel de activiteiten en cursussen te vullen met deelnemers.
Strategie
Goede doelen marketing: hoe hebben we dit voor het Rode Kruis verbeterd?
Websitebezoekers kunnen zich sinds ons werk online inschrijven voor activiteiten en cursussen. Daarnaast is de website beter vindbaar op Google en veel gebruiksvriendelijker gemaakt. Zodat de kans op inschrijving zo groot mogelijk is.
Na de website verbeteringen activeerden we online marketing campagnes. Door lastig te bereiken doelgroepen aan te spreken via Instagram, Facebook, Email & Google melden de juiste mensen zich nu aan voor de activiteiten.
Dankzij onze non profit marketing stromen de aanmeldingen nog steeds binnen. Het Rode Kruis is blij, dus wij ook.
“Met heel veel plezier samengewerkt! deskundig, supersnel en flexibel.“
Het Rode Kruis
Resultaten
Dit bereiken we voor Het Rode Kruis
95%
toename interactie
Dankzij het toepassen van best practices op social media campagnes.
143%
toename emailverkeer
Door het verzamelen van emailadressen en het maken van een emailfunnel.
Ben jij op zoek naar goede doelen marketing?
Nog niet overtuigd? Ga verder op ontdekkingstocht.