Stichting Schemerlicht
Duizenden tickets verkopen voor het evenement van een stichting.
- Strategie
- Campagnes
- Data tracking
© foto door MichielTon.com
Doel
Schemerlicht bekender maken en een verdubbeling van ticketsales realiseren.
Stichting Schemerlicht brengt kunst en wetenschap samen met spectaculaire licht- & geluidskunstwerken met als doel om het bewustwording voor het klimaat te realiseren.
Nu vroegen ze ons om te helpen met de promotie van dit 10 daagse event. Aangezien wij wel warm worden van mooie events waren we meteen hyped.
Strategie
Met specifieke campagnes voor verschillende doelgroepen verkochten we regelmatig 750 tickets per dag.
Om iedereen op Facebook en Instagram persoonlijk aan te spreken zetten we per doelgroep aparte marketingcampagnes op. Zo ontvingen vaders en moeders advertenties op Facebook die lieten weten dat Schemerlicht een leuk gezinsuitje is. Terwijl jonge stelletjes op Instagram ontdekten dat Schemerlicht een origineel idee voor een spannende date is.
We testten continu welke advertenties bij welke doelgroep het beste presteerden. En checkten waar men vastliep. Zo kon de funnel steeds beter ingericht worden en daalden de kosten per ticketverkoop continu.
“Hele fijne samenwerking met dit bureau gehad. Steeds een verfrissende blik op onze marketingcampagne geworpen, wekelijks geëvalueerd en waardevolle input geleverd. Was een onmisbaar onderdeel van ons team!“
Marketing consultancy & PR, Aletta van der Eijk
Resultaten
Dit bereiken we voor Stichting Schemerlicht
+750
tickets per dag
Tijdens de evenement promotie werden veel tijdslots uitverkocht.
24%
lagere CPA
Ondanks de extra tickets waren de kosten per verkoop 24% lager dan bij de vorige editie.
+850.000
views
We wisten doelgroepen te bereiken met interesse in events, festivals & kunst.
+4000
responses
Ruim 4000 mensen reageerden op het event op Facebook.
Ook een lastige doelgroep bereiken?
Lekker aan het rondstruinen? Ga gerust verder.