Marketing voor een goed doel

Hoe we de marketing van het goede doel het Rode Kruis verbeteren.

Goede doelen marketing - Rode Kruis
Doel

De bekendheid vergroten en activiteiten vullen met deelnemers.

Het Rode Kruis is vooral bekend als hulpverlener in het buitenland. Maar ook op lokaal niveau zijn ze erg actief. Zo ook in Utrecht. Het Rode Kruis vroeg ons om hun online positie te versterken. Met als uiteindelijke doel de activiteiten en cursussen te vullen met deelnemers.

voorbeeld social media post
Voorbeeld Facebookbericht van onze campagne.
Strategie

Goede doelen marketing: hoe hebben we dit voor het Rode Kruis verbeterd?

Websitebezoekers kunnen zich sinds ons werk online inschrijven voor activiteiten en cursussen. Daarnaast is de website beter vindbaar op Google en veel gebruiksvriendelijker gemaakt. Zodat de kans op inschrijving zo groot mogelijk is. 

Na de website verbeteringen activeerden we online marketing campagnes. Door lastig te bereiken doelgroepen aan te spreken via Instagram, Facebook, Email & Google melden de juiste mensen zich nu aan voor de activiteiten. 

Dankzij onze non profit marketing stromen de aanmeldingen nog steeds binnen. Het Rode Kruis is blij, dus wij ook.

Goede doelen marketing - Rode Kruis

“Met heel veel plezier samengewerkt! deskundig, supersnel en flexibel.“

Het Rode Kruis

Resultaten

Dit bereiken we voor Het Rode Kruis

40%

toename websitegebruikers

95%

toename interactie

Dankzij het toepassen van best practices op social media campagnes.

143%

toename emailverkeer

Door het verzamelen van emailadressen en het maken van een emailfunnel.

Ben jij op zoek naar goede doelen marketing?

Nog niet overtuigd? Ga verder op ontdekkingstocht.