Website design & ontwikkeling
We maken de beleving online.
Marketing zonder goede website is als fietsen op een fiets met lekke banden. Het kan. Maar echt efficiënt is het niet. Al helemaal als je bedenkt dat de rest met volle banden fietst. Met een matige website weet je dat je marketingresultaten ook matig en niet optimaal gaan zijn.
Een website is namelijk de ideale plek om jouw verhaal te vertellen, sfeer te creëren en de bezoeker aan te zetten tot actie (in marketingtaal ook wel een conversie genoemd). Of het nou gaat om lid worden, mee doen met een actie, een product kopen of aanmelden voor een nieuwsbrief, het zal uiteindelijk op de website moeten gebeuren.
Ben jij op zoek naar een website die jouw doelgroep wel aanspreekt? Dan ben je bij Aanpoters aan het juiste adres. Onze expertises van design en performance marketing komen als een perfect huwelijk samen op onze websites. Onze websites zien er namelijk niet alleen goed uit, ze halen ook klanten binnen.
Voorbeelden van onze website design projecten.
Hoe we gezinnen helpen met een toegankelijke WCAG2.1 proof website.
Hoe we 20 jaar dance events van de MATRIXX visualiseren.
Hoe we de hele stad bekend maken met een nieuw horeca concept.
Hoe we de markt van design meubels veroveren met webdesign.
Hoe we talentontwikkeling stimuleren bij jongeren door slim webdesign.
Hoe we lokale energie voor de gemeente Beuningen aantrekkelijk maken met branding.
Onze algemene aanpak voor website design: sfeer & conversie.
Zoals we al schreven wil je op een website sfeer neerzetten. We willen bepaalde gevoelens, emoties en associaties oproepen bij de bezoeker. De ene keer moet een website luxe en formaliteit uitstralen, terwijl het voor een andere website juist heel speels moet zijn. We kijken samen wat bij jouw organisatie past.
Naast de sfeer dient je website natuurlijk ook een doel. Je wil dat de websitebezoeker klant wordt. Doorgaans wil je zelfs dat ze meerdere dingen doen. Bijvoorbeeld een ticket kopen(1) en inschrijven voor de nieuwsbrief(2).
Wanneer wij een website ontwerpen, kijken we naar zowel sfeer als conversies. We geloven namelijk dat de beste websites op beide onderdelen moeten scoren.
Mobile first design.
Het zal je vast niet zijn ontgaan en je bent er waarschijnlijk zelf ook schuldig aan: tegenwoordig is meer dan de helft (59,45%) van het wereldwijde internetverkeer op een smartphone. De tijd van complexe, uitgebreide desktop websites is dus echt voorbij.
Voor ons alle reden om bij het ontwerpen van een website te beginnen met een zogenoemde mobile-first-design. Dat klinkt misschien heel indrukwekkend, maar het betekent niets anders dan dat we in het formaat van een smartphone een ontwerp maken. Wel zo handig aangezien de ruimte beperkter is en je daardoor bezoekers veel sneller de juiste inhoud moet aanbieden. Voor een optimale gebruikerservaring (UX in marketingtaal).
De technische aspecten van website ontwikkeling. Welkom no code / low code website.
Voor ons is een website altijd een middel in een marketingstrategie. We bouwen dus geen bizarre applicaties of platformen met honderden tools die niet gebruikt gaan worden. We maken overtuigende websites die jouw verhaal vertellen en het doel dienen.
Daarvoor gebruiken we no-code of low code platformen zoals WordPress, Framer en Webflow. Waarom? Heel simpel.
- Expertise: We houden ons liever bezig met het sterk en mooi neerzetten van jouw verhaal en niet met ontwikkelen van technische functies die zichzelf waarschijnlijk niet terug verdienen.
- Toegankelijkheid: Met een CMS als WordPress kan je makkelijk zelf pagina’s toevoegen en content wijzigen. Dus als jij op zondagavond die ene titel wil veranderen, kan dat gewoon.
- Flexibiliteit: Op basis van campagneresultaten en data willen we graag snel optimalisaties doorvoeren. Als we daarvoor moeten wachten op een extern bureau zijn we (doorgaans) weken verder. Daarom is het handig als wij de website beheren.
- Toekomstbestendig: Ruim 40% van alle websites zijn gebouwd met WordPress. Door de omvang van dit soort platformen wordt er zoveel doorontwikkeld dat we altijd, en jouw site dus ook, met de tijd mee gaan.
Elke bezoeker is anders.
Na jaren bouwen van websites weten wij ondertussen wel wat werkt. Maar dat neemt niet weg dat bijna elke bezoeker anders is en dat jouw website een uitzondering op de regel kan zijn. Daarnaast is een website geen statisch iets wat je een keer bouwt, maar moet het constant up-to-date gehouden worden om veilig te blijven werken.
Ook verbeteren we de website op basis van feedback. Om te achterhalen hoe websitebezoekers door jouw website heen navigeren en of ze het snappen, gebruiken we tracking tools als Clarity en Analytics. De term tracking klinkt misschien eng, maar dat is het niet. Al het websiteverkeer wordt namelijk geanonimiseerd, dus niemand zal weten dat jij het was die als een idioot 100x op het kruisje drukte en erachter kwam dat je mis zat. Hier lees je meer over tracking en data.
Klaar voor een website waarmee jij je doelgroep raakt?
Ontdek meer van onze website projecten.