Nieuwsbrief Juli 2024
Vierdaagse gekste met een nieuwe beta-integratie van Meta en Google Analytics 4.
Nieuwsbrief juli
Jij ook lekker op vakantie?
Juli: de maand van vakanties en natuurlijk de Vierdaagse. Iedereen is op vakantie, misschien jij ook. Zo niet, bij deze nog een fijne vakantie gewenst! Benieuwd naar onze zomermaand? Kom dan even spieken.
Vierdaagse mania en onze redder in nood.
Ook dit jaar stond onze trouwe EHBO’er Ivo weer paraat bij de Vierdaagse. Tussendoor had hij zelfs tijd om met ons een biertje te drinken en Daan te helpen bij zijn rugklachten. Verrassend genoeg waren die klachten de dag erna als sneeuw voor de zon verdwenen. Toeval? Wij denken van niet.
Toch nog een vleugje marketing.
Er wordt niet alleen maar gefeest en vakantie gevierd. Hier een paar interessante – althans, dat vinden wij – updates uit de marketingwereld over Derde Partij Cookies, Meta en Google Analytics.
1. Een gouden duo: Meta en Google Analytics.
Jawel, Meta rolt een beta-integratie uit met Google Analytics 4. Deze nieuwe functie maakt een native integratie met GA4 mogelijk, wat het databeheer en de prestatieanalyse van ads aanzienlijk verbetert. Je koppelt het GA4 account binnen een paar minuten aan Meta en krijgt met deze synchronisatie hele gerichte, nauwkeurige analyses en duidelijke conversies. Deze functie is nu nog beperkt beschikbaar en zit in een vroege testfase, maar dit is zeker een update om in de gaten te houden.
2. Big decisions: Derde Partij Cookies blijven.
Na jaren van wikken en wegen heeft Google besloten om derde partij cookies in Chrome te behouden. In de eeuwige discussie over online privacy en advertentie tracking is dit een grote ontwikkeling. In plaats van cookies volledig af te schaffen, introduceren ze nu een ‘nieuwe ervaring’ in Chrome. Hierbij kunnen gebruikers geïnformeerde keuzes maken over hun webbrowser gedrag. Ook deze ontwikkeling is nog erg pril, dus we kunnen de fijne details nog niet vertellen maar dit is voor performance marketing positief nieuws.
Tijd over?
Nu bij veel organisaties de agenda’s langzaam leegstromen is het de uitgelezen kans om aan de slag te gaan met een nieuwe website. Met minder drukte is er tijd om aandacht te besteden aan het schrijven van nieuwe website teksten, het verbeteren van de gebruikerservaring en het optimaliseren van de website voor zoekmachines. In september hebben we volop ruimte om nieuwe website klussen te doen, dus dit is het moment om plannen te maken.
Dat was ‘m weer, lekker kort gehouden. Tot de volgende.
Ivo & Daan
De wereld verbeteren met jouw concept? Wij helpen graag.
Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht.