Adiós zomer, hola herfst, advertenties op Netflix en paella
De bladeren beginnen al te vallen en de lucht krijgt dat heerlijke, frisse randje. Tijd om je truien uit de kast te trekken. Wij konden de laatste zomerdagen natuurlijk maar op één manier afsluiten en dat was met een borrel. Benieuwd wat we verder voor ongein hebben uitgehaald in september? Scroll dan lekker verder.
Bingewatchen met een vleugje reclame: Advertenties op Netflix
Netflix begon ooit als een frisse tegenhanger voor klassieke tv-zenders: meer keuze, flexibiliteit, personalisatie en nog belangrijker: geen reclame. Maar tijden veranderen. In verschillende landen heeft Netflix nu een goedkoper abonnement geïntroduceerd. De ‘’prijs’’ die je daarvoor betaalt is dat je een paar advertenties op Netflix moet zien voor je serie begint. En het blijkt een succes: 45% van de nieuwe abonnees van Netflix kiest voor deze voordelige optie.
Als eerste van Nederland draaien we Netflix campagnes, een primeur waar we best een beetje trots op zijn. We focussen ons op Duitse liefhebbers van romantische drama’s (ja, ze bestaan). Het resultaat?
- Het kost gemiddeld €32,34 om 1.000 mensen uit die doelgroep te bereiken en de kosten per vertoning zijn 3 eurocent. Dit kan nog lager als we een bredere doelgroep zouden kiezen, maar we richten ons nu op bekendheid binnen een specifieke doelgroep.
- Van elke 100.000 mensen die de video zien, bekijkt 98.788 de volledige advertentie zonder deze weg te klikken. Dat is dus 98,97%. Dit is een groot voordeel ten opzichte van andere platforms zoals YouTube, waar kijkers sneller afhaken.
- Mensen zien de advertentie doorgaans op een groot scherm. 60% van de kijkers ziet het op TV, 31% op mobiel en 9% op desktop.
Eigenlijk alles wat je wil voor je campagne: groot scherm, full attention en geen escape. Wil jij ook adverteren op Netflix? Stuur ons dan een berichtje.
Sissende zomerafsluiter
Stel je voor: de laatste zonnestralen op je porum, de heerlijke geur van een sissende paella-pan in de lucht en een goed glas wijn in de hand – het water loopt ons alweer in de mond. REX eindigde de zomer in stijl met een Paella Party. Het was een perfecte blend tussen REX en Paella Party met een heerlijk plankje en een goed glas wijn als opwarmer, gevolgd door paella zoals je ‘m op het strand in Spanje krijgt. Uiteraard kon de Agua de Valencia niet ontbreken. De eerste editie was een groot succes en binnen no-time uitverkocht. Volgend jaar weer?
You made it, trouwe lezer. Thanks voor je aandacht en tot de volgende <3,
Ivo & Daan