Nieuwsbrief januari 2025 - rebranding Aanpoters

Ook een vliegende start gehad?

Je kent het wel, begin van het jaar, frisse start, goede voornemens en misschien zelfs een keer een rondje hardlopen (of in ieder geval de intentie, maar hé, de bank ligt ook lekker). Nou, wij dachten: laten we onszelf ook eens een rebranding geven. Nieuwe website, nieuwe huisstijl, alles strak in de lak. Vol kleur, zelf getekende iconen (thanks Shenoa) en vooral een boel gezelligheid.

Het proces? Nou, laten we zeggen dat het soms makkelijker is om een klant een rebranding te geven dan jezelf. Daan (design-natie) en Ivo (conversie guru) hebben flink wat discussies over de juiste koers gehad. Maar goed, zonder strijd geen overwinning, en we zijn trots op het eindresultaat. Wat vind jij ervan?

Rebranding Aanpoters

Nieuwe samenwerkingen, nieuwe avonturen

Het nieuwe jaar begint lekker, want we mogen weer samenwerken met een paar toffe organisaties die de wereld vooruit helpen.

  • LocalTea – Wist je dat er gewoon in Nederland thee wordt verbouwd? En niet zomaar thee, maar duurzame thee die niet eerst een wereldreis hoeft af te leggen. Dat smaakt extra lekker. We gaan met Local Tea heel Nederland aan de verse lokale thee krijgen.
  • Keolis – Van thee naar bussen. We kunnen in het Openbaar Vervoer wel wat nieuwe helden achter het stuur gebruiken. Een mooie uitdaging. En laten we eerlijk zijn: een bus is eigenlijk gewoon een rijdend kantoor met fantastisch uitzicht. Wij zijn enthousiast.
Campagnes Local Tea

Winterbierdag: kou, gezelligheid en speciaalbier

Zondag 26 januari was het weer zover: de jaarlijkse Winterbierdag. Onze Nijmegenaren kennen de Bockbierdag al (en anders moet je ‘m volgend jaar echt eens meemaken), maar de wintervariant is minstens zo goed. Denk: koud weer, dikke jassen, kroeg naar kroeg en de beste winterbiertjes proeven. We hingen weer ouderwets rond bij Deut, Freddy’s, de Opera en Samson en lieten ons verrassen door de brouwers. Een dag die de maandag daarna nét iets zwaarder maakte, maar ach, dat was het waard.

Bockbierdag
Recht op rust campagne: Marketing voor Stichting Pauluskerk

Een campagne met ballen: Pauluskerk

Kerst is de tijd van gezelligheid, cadeautjes en overdreven veel eten. Maar niet voor iedereen. Daarom hebben we met Pauluskerk in Rotterdam een campagne gedraaid die zich inzet voor daklozenopvang. En guess what? Het werd de best draaiende campagne van al onze samenwerkingen. Misschien omdat mensen in december iets guller zijn, misschien omdat wij gewoon kneitergoede campagnes maken (laten we daar maar vanuit gaan). Hoe dan ook: bakken vol donaties binnengehaald, en dat is waar het om draait.

School for Moral Ambition goes international

We zijn altijd fan geweest van mensen met grote ambities, en SMA heeft dat zeker. Wat begon als een initiatief in Nederland, is nu ook uitgerold in Duitsland en Amerika. Ze inspireren jonge mensen om niet voor die baan met hoge status te gaan, maar te kijken waar je de meeste impact maakt. En wij? Wij helpen een beetje met het verspreiden van dat verhaal. Mooi toch?

billboard_moral_ambition_press_kit_12

Even een persoonlijke noot

Het leven draait niet alleen om werk, dus hier een kleine update uit team Aanpoters:

  • Kim scheurde van de Oostenrijkse pistes af (zonder botbreuken – winst)
  • Luca proefde van het goede leven in Lissabon: zon, pastel de nata en quality time met de schoonfamilie.
  • Nadia koos met haar ski’s voor de Franse Alpen, want ja, vin rouge en kaasplankjes, wat wil je nog meer?
  • Milan heeft z’n koffers uitgepakt en woont nu samen met zijn vriendin. En eerlijk, met uitzicht op de Stevenskerk mag je niet klagen!
  • Daan Schraven heeft zijn kantoorbaan ingeruild voor een stageplek bij Gelukkige Groentes als leerling Boer. Daan, het ga je goed! Thanks voor alles en wij ploeteren verder aan marketing voor mooie organisaties.
Daan Schraven

Wat speelt er in de wondere wereld van marketing?

Instagram update: Instagram heeft na jaren dezelfde feed een nieuwe feature doorgevoerd en niet iedereen is er blij mee. Mensen worden namelijk ineens afgesneden in hun eigen foto’s en reels. Je zou denken dat Instagram na al die jaren wel weet hoe we onze foto’s willen zien, maar nee hoor. Veel gejammer online en ook wij vinden er iets van.

TikTok chaos: Amerika had een dag lang een TikTok-ban en het leek wel alsof de wereld in brand stond. Makers raakten in paniek, tieners wisten ineens niet meer wat ze met hun tijd moesten doen en bedrijven zagen hun bereik instorten. De overheid communiceerde dit als een definitieve ban, wat leidde tot een storm aan reacties, protesten en zelfs rechtszaken. Blijkbaar kun je niet zomaar ‘even’ een van de grootste sociale platformen offline halen zonder een massale digitale paniekaanval te creëren. Grappig hoe afhankelijk we zijn geworden van een app waar mensen dansjes doen, toch?

Marketing updates

Ook toe aan een rebranding?

Aan het genieten? Lees lekker verder