Jaar 1: Het werkt!?
We plakten heel Nijmegen vol met stickers en spamden iedereen op het internet met onze banners. Zo rolden de eerste klanten binnen. De eerste klant werd gevierd met champagne. En bleek zelfs tevreden. Steeds meer organisaties kregen door dat het toch best handig is om goed zichtbaar te zijn en gevonden te worden.
We schamen ons nu een beetje voor de websites die we in ons eerste jaar bouwden. Maar het was natuurlijk allemaal nodig om te komen tot waar we nu staan. Picasso’s eerste tekening was vast ook niet zijn beste 😉
Jaar 2: Elk nadeel hep z’n voordeel.
in ons tweede jaar veranderde de economie drastisch door corona. Ineens moest iedereen online. Organisaties die niet eens een website hadden, winkels zonder webshop; paniek alom. Toevallig was dat precies het onderdeel waar wij organisaties mee helpen. Wat voor veel organisaties een nekslag was, werd voor ons een flinke boost. En vanaf week één tijdens de pandemie was onze telefoon roodgloeiend.
Maar ons doel was om langzaam en organisch te groeien. We wilden het vooral leuk houden. Daarom hielden we een klantenstop. Hielpen we alleen nog organisaties die echt iets bijdragen aan de wereld. En verwelkomden we, toen mega spannend, onze eerste medewerker: Daan Nevels.
Jaar 3: Verbreden en verdiepen
Om organisaties van begin tot eind te kunnen helpen in de online wereld breidden we onze diensten uit met branding. We namen designers, ontwikkelaars en copywriters aan (Rits, Jurriën, Marleen, Diede, Emma). En leidden nog meer mensen op tot campagnespecialist (Tijn, Henny, Joey). De vrijdagmiddagborrels werden steeds gezelliger. We groeiden uit ons hok en dus werd het de hoogste tijd voor een serieus kantoor 👇
Jaar 4: Serious business.
De groei zette gestaag door en we dachten even makkelijk een BV op te zetten en zelf de HR en Finance te gaan doen. Omdat we dachten dat, dat beter zou zijn voor de medewerkers.
Functioneringsgesprekken, jaarrapporten, aandeelhoudersvergaderingen en salarisstrookjes. Blijkbaar komt er een hoop (administratieve bs) bij kijken. Maar met vallen en opstaan hebben we alles uitgevogeld. Ook over HR en Finance kun je ons dus inmiddels het hemd van het lijf vragen.
In jaar 4 zijn we gestroomlijnder gaan werken want ook dat hoort bij de groei en professionalisering van ons bedrijf. Zo mailen/appen we geen taken meer naar elkaar, maar plannen we alles in. Hebben we templates voor website- en campagnechecks. En met tonnen aan advertentiebudget onderzoek gedaan naar de ideale marketingfunnel. Want we willen nog altijd weten: hoe kan het budget van een ondernemer zo effectief mogelijk worden ingezet?