0639340700

Besties

Van scratch een totaal nieuw product lanceren.

Doel

Full service marketing voor de promotie van een nieuw te lanceren product.

Twee vaders besloten op een dag dat het tijd was voor iets compleet nieuws: ze wilden een product op de markt brengen dat nog niet eerder bestond, en waar zelfs nog totaal geen vraag naar was. En met dit plan kwamen ze bij ons terecht. Of nou ja plan. Het idee moest marketingwise nog volledig worden uitgewerkt. Van merknaam tot aan campagnes en alles er tussenin.

Wat wilden de vaders dan op de markt zetten? Een product om de schermtijd van kinderen te verminderen. Een moderne vorm van luisterboeken. Een ervaring waardoor kinderen stoppen met scrollen en volledig opgaan in de fantasie, met de karakters uit de verhalen. Op iedere plek te gebruiken. Zo ontstond Besties.

Een product om de schermtijd van kinderen te verminderen. Een ervaring waardoor kinderen stoppen met scrollen en volledig opgaan in de fantasie, met de karakters uit de verhalen. Op iedere plek te gebruiken. Dat is het concept van Besties.

“Namen zoals Dieuwertje Blok, Chantal Janzen en Jim Bakkum, ze werken allemaal mee aan Besties.“

Merkidentiteit

Speels en kleurrijk.

We zijn from scratch van start gegaan, beginnend met brainstormen over o.a. de naam en de kernwaarden. De naam werd Besties, vanuit de gedachte dat kinderen met Besties altijd een maatje, een bestie dus, hebben om naar te luisteren. De grote kracht is dus dat de kids minder aan een scherm geplakt zitten. Iets wat veel ouders belangrijk vinden. 

Naast een huisstijl en logo mochten we ook de eerste serie productverpakkingen en winkeldisplays designen, super tof! Vervolgens ontwikkelden we een sterke website met genoeg content voor het komende jaar en waren we verantwoordelijk voor beeld en video.

Het concept van Besties draait om de vrijheid van kinderen om hun fantasie op te zoeken. De grafische elementen en lettertype keuze zijn daarom speels en kleurrijk. 

We beginnen altijd met brainstormen. Over o.a. de naam en de kernwaarden. Naast een huisstijl en logo mochten we ook de eerste serie productverpakkingen en winkeldisplays designen, super tof! En natuurlijk ontwikkelden we een sterke website met genoeg content voor het komende jaar. Ook waren we verantwoordelijk voor beeld en video.

Het concept van Besties draait om de vrijheid van kinderen om hun fantasie op te zoeken. De grafische elementen en lettertype keuze zijn daarom speels en kleurrijk. 

“Fonts zijn supergoed gekozen en kleurgebruik meesterlijk.“

Co-Founder, Jobke Egging

“Fonts zijn supergoed gekozen en kleurgebruik meesterlijk.“

Co-founder, Jobke Egging

Campagnes

De markt op met een onbekend product 

Concurrentie was er nog niet echt bij dit product. We gingen met Besties een volledig nieuwe en onbekende markt op. Klinkt mooi natuurlijk, maar het moest nog wel aan de man gebracht worden!

Hiervoor zetten we uitgebreide campagnestrategie op. Van bekendheid tot conversie. We meten alles door en testen tientallen varianten van advertenties tegelijk. Want een nieuw product vraagt om een flexibele houding van testen, leren en bijsturen.

Van Woezel & Pip tot Dolfje Weerwolfje, allerlei klassieke kinderverhalen werden ingesproken door bekende en onbekende stemmen. Namen zoals Dieuwertje Blok, Chantal Jansen, Jim Bakkum, ze werken allemaal mee aan Besties. 

Hoe ga je een nieuwe markt op? Daarvoor zetten we uitgebreide campagnestrategie op. Van bekend maken tot verkopen. We meten alles door en testen tientallen varianten van advertenties tegelijk. Want een nieuw product vraagt om een flexibele houding van testen, leren en bijsturen.

Van Woezel & Pip tot Dolfje Weerwolfje, allerlei klassieke kinderverhalen werden ingesproken door bekende en onbekende stemmen. Namen zoals Dieuwertje Blok, Chantal Jansen, Jim Bakkum, ze werken allemaal mee aan Besties. 

Full service marketing

Tijd voor het echte werk

Tijd om iedereen te laten weten dat Besties bestaat, wat voor mooi product het is en niet onbelangrijk: hoe het werkt. Om dat te bereiken activeren we eerst heel breed marketingcampagnes op veel nieuwe generatie-platformen zoals Tiktok, Pinterest en Instagram. Maar ook oudere platformen zoals Google en Youtube zijn effectief, zeker wanneer mensen naar cadeau’s voor de kinderen zoeken. 

We gebruiken veel User Generated Content om mensen te overtuigen. Daarbij laten gebruikers van de Besties zelf in een video zien hoe ze het ervaren. Dit is vaak effectiever dan een gelinkte marketingvideo.

Inmiddels ligt Besties in vele winkels in Nederland & België en is de populariteit al flink gegroeid. Als vaste marketingpartner van Besties denken we constant mee over zowel nieuwe offline, als online strategieën, en spreken wekelijks met de eigenaren over de resultaten, nieuwe producten en ontwikkelingen. 

Resultaten

Dit bereiken we voor Besties in 3 maanden

+3,1 miljoen

Bereik

We hebben Besties getoond aan meer dan 3,1 miljoen kinderen, ouders en opa's & oma's in 3 maanden tijd.

4

keer gezien

De gemiddelde persoon in de doelgroep zag de advertenties van Besties 4 keer voorbij komen.

+15.000

Bezoekers

Binnen 3 maanden bezochten meer dan 15.000 mensen naar de website.

Klaar om met met jouw concept de wereld te veroveren?

Nog meer van ons werk zien? Dat doe je hier.