Feest in februari
Februari vloog sneller voorbij dan de wachtrij voor de eerste Vierdaagse tickets. Maar Ivo heeft een ticket weten te bemachtigen, dus als je hem tijdens de lunchpauze ineens drie keer om het gebouw heen ziet lopen, weet je waarom.
Mensen hadden sabbaticals van maanden, de griep sloeg toe en laten we eerlijk zijn: deze nieuwsbrief had even een lage prioriteit. Maar goed, we zijn er nog. Daarom deze maand een korte update – gewoon omdat we jullie niet helemaal in het duister willen laten tasten. Volgende maand doen we weer alsof we een redactie van een top magazine zijn. Beloofd.
UGC-content bij MANNA
UGC-content: voor de marketing nerds onder ons een bekend begrip, maar voor de rest: User Generated Content, oftewel content gemaakt door gebruikers. Werkt als een tierelier. In plaats van dat een merk zelf roept hoe geweldig ze zijn, doen klanten dat voor hen. En geloof ons: dat komt een stuk beter over.
Voor MANNA lieten we bijvoorbeeld de toppers van Nijmeegse Bourgondiërs de ene na de andere video eruit knallen. Concepten die voorheen moeilijk te vullen waren, zitten nu ieder weekend bomvol. Van een ‘Fish is the Dish’-avondje in het restaurant tot een tiptop ontbijt bij de brasserie. Laat zien hoe leuk het is, zet er wat advertentiebudget achter en voila; de tent zit vol.
Nou zoeken we zelf nog iemand die over Aanpoters wil vertellen. Dus… wie van jullie lieve lezers wil er UGC-content voor Aanpoters maken? Eenmaal, andermaal? Dan krijg je een maand gratis? (Grapje. Of niet?)
Carnaval en ziektes, een mooie combinatie
Zoals we al zeiden waren er elke dag wel een paar collega’s afwezig. De vakanties waren gepland, maar de ziektegolf niet! Al hadden we dat wel kunnen verwachten. We hebben de cijfers even bekeken en de griep steekt elk jaar rond deze tijd de kop weer op. Misschien heeft dat iets te maken met het feest in het zuiden van het land? Of toch met de après-ski? Wij durven het niet te zeggen. Wat we wel weten is dat het een leuke maand was, maar even ploeteren voor degenen die gezond bleven. Uiteindelijk zijn we er allemaal sterker uitgekomen.
De leuke dingen: Kim had haar letterlijke hoogtepunt van de maand tijdens een ballonvaart, Nevels en Luca maakten het Zillertal onveilig. Van samen op DTRH naar samen op skivakantie, de bromance continues. Milan vermaakt zich deze week in de Zwitserse sneeuw. En met een stiekem voorschot op Maart: Nadia, Jurriën en Ivo hebben carnaval gevierd als echte brabo’s en limbo’s.
Kunnen we zelf een beetje scoren?
SEO is vaak een wedstrijdje ver-plassen in marketingland. Iedereen wil bovenaan, maar weinig partijen krijgen het voor elkaar (zonder advertenties dan). Wij pakken het net even anders aan. Gewoon relevante content maken, zonder poeha. En dat werkt.
Zonder linkjes inkopen, zonder vage trucs. Gewoon eerlijke en oprechte content maken waar je mensen mee helpt. Dat wordt beloond, ook door de zoekmachines.
Onze SEO-posities van afgelopen maand
Dat was ‘m weer, kort maar krachtig. Hopelijk ben jij gezond. Zo ja: geniet ervan. Zo niet: beterschap.
Tot de volgende!