Van fietshelmen tot flipperkasten, juni zat vol met creatieve marketingcampagnes
Lekker weertje hè? Het Nationaal Hitteplan is van kracht, maar bij ons staat de ventilator op standje doorbeuken. Toch blikken we nog even terug op juni. We hebben in Utrecht bombarie veroorzaakt (inclusief akkefietje met de gemeente), subsidies binnengeharkt en we gaan de eerste arcadehal in Nijmegen optuigen. Kijk maar mee.
Subsidies binnenharken
De overheid wil dat meer mensen een fietshelm opzetten. En geef ze eens ongelijk. Want zo’n helm voorkomt een hoop ellende. Daarom gaf de overheid in heel Nederland korting aan mensen die een fietshelm kochten. Natuurlijk speelden we daar op in met creatieve marketingcampagnes voor onze e-bike verkoper Zoevers, zowel in de krant als online. Een enorm deel van de aanvragen kwam bij Zoevers terecht. Stan is blij, want terwijl de meeste e-bike verkopers een beetje stilvallen, blijft Zoevers groeien.
Utrecht? Bombarie
Als je in juni door Utrecht liep, kon je er niet omheen. Keolis was overal: abri’s, schermen, radiocommercials, green graffiti, noem het maar op. We zijn als een jekko aan de slag gegaan met offline campagnes in de hele provincie. En dat werkt, zelfs de buschauffeurs zetten de bus stil en stapten uit om met hun eigen poster op de foto te gaan. De gemeente kreeg wel even jeuk van onze green graffiti, maar ach, wie mooi wil zijn… Uiteindelijk bleek het miscommunicatie: wij mochten de graffiti daar gewoon plaatsen 🙂 Resultaat: Utrecht is tientallen buschauffeurs rijker, en wij weten weer waarom we dit werk zo mooi vinden.
Zoals arcade bedoeld is
Laten we eerlijk zijn, de meeste arcadehallen zijn een soort kindercasino. Je moet veel geld uitgeven om honderden tickets te winnen, en dan blijkt bij de uitgang dat je daar net een zakje Croky chips voor krijgt. Danny kwam met een plan: een arcadehal zonder kansspelen, zonder prullaria-prijzen, waar het nog echt gaat om de fun, samen spelen, en waar klassieke helden te zien zijn. Zoals gamen ooit bedoeld was. De Pop Culture Arcade Hall opent in september, midden in het centrum van Nijmegen (voor de locals: in de oude COEF-concept store). Tot die tijd bouwen wij aan een stijl die net zo eigenzinnig is als de hal zelf. En Danny? Die schildert, sjouwt, en leeft zo’n beetje tussen de arcadekasten. Het wordt een hal voor iedereen: van eerste dates tot klassenuitjes, of gewoon om eindelijk je neefje te verslaan met een dansbattle. Wij kunnen niet wachten.

One step for...
Nevels gaf het team een training over adverteren op social media anno 2025. Hij zoomde in op de trends van dit jaar en liet zien hoe we onze advertenties door psychologie, data en de nieuwste formats slim in te zetten, nog effectiever kunnen maken. Het team was hyped: “One step for a marketeer, but a billion steps for Aanpoters”.

Dat was ‘m weer. Blijf koel, smeer goed en je weet ons te vinden als je creatieve marketingcampagnes zoekt. Wij zijn de hele zomer beschikbaar. Voor nu een fijne zomer, en tot de volgende!