Nieuwsbrief mei 2024

Mei in vogelvlucht: Bier, Google AI en afscheid.

Nieuwsbrief mei

Bier, tech-talks, Google AI en afscheid.

Mei vloog voorbij, wat het des te leuker maakt om even terug te blikken. Deze maand draaide het om bier, namen we afscheid van een echte marketingheld en delen we een paar tech-updates. Leuk dat jullie weer meelezen 🙂

Nieuwsbrief mei

Passie voor de tarwe smoothie.

Wie houdt er niet van een lokaal biertje? Afgelopen maand hebben de Nijmeegse bierfeesten weer voor gezelligheid gezorgd in het prachtige Valkhofpark. Als trotse promotors van dit evenement kunnen we zeggen: met 7,5 duizend verkochte tickets was dit er weer eentje voor in de boeken. 

Onze liefde voor bier kent geen grenzen, daarom zijn we sinds kort ook bezig voor Oersoep. Dit Brouwlab op het NYMA terrein staat bekend om smaakvolle en eigenzinnige bieren. Ze werken van graan tot glas met lokale ondernemers en gebruiken veel lokale en duurzame ingrediënten. 16 juni organiseren ze het Craft Beer Festival. De ultieme plek om naar het EK te kijken. Verwacht unieke biertjes, een geweldige locatie, gigantische schermen en een top sfeer. Hebben we je al overtuigd? Zorg dan dat je je tickets scoort.

EK promo Oersoep

Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan.

We hebben de afgelopen tijd best wat nieuwe medewerkers aangenomen, maar helaas moeten we soms ook afscheid nemen. Deze maand zwaaiden we onze marketinggoeroe Tijn uit, je kwam binnen als groentje in de branche en gaat nu weg als expert in de marketingwereld. Zonder jou was Aanpoters niet hetzelfde geweest. We gaan je missen, maar wensen je heel veel succes bij je nieuwe avontuur. 

Nieuwsbrief mei 2

Fietsen, fietsen en nog meer fietsen.

Alle spullen op de fiets hijsen en gaan. Je kan het Daan niet gek genoeg maken: 470km in 3 dagen op Italiaanse Strade bianche, douchen onder fonteinen, 7.000 hoogtemeters en stijgingen van 13%. Het vetste wat hij ooit gedaan heeft, wil je ook? Bel Daan dan even, hij lult er graag de oren van je kop over af ;).

Fietsvakantie Daan

Koekjes, lijm op je pizza en boter in your face.

We delen altijd updates en trends met onze knappe koppen op kantoor. Maar dit vinden jullie waarschijnlijk net zo interessant als wij. Dus bij deze delen we ze ook met jullie. Hier zijn een paar van de meest spraakmakende updates van afgelopen maanden:

  • De nieuwste koekjes proeven – Cookie Consent V2:

De nieuwe consent mode van Google heeft wel wat roet in het eten gegooid voor marketeers. Zonder cookies kunnen we namelijk niet meten wat de websitebezoeker doet en dat is natuurlijk niet zo handig als online performance bureau. Door de nieuwe privacy regels bepalen bezoekers zelf welke cookies ze wel of niet accepteren. Met nieuwe cookie banners die voldoen aan de regels zijn we nu helemaal AVG-proof met de nieuwste Cookie Consent versie.

  • Boter in your face – Jumbo Deep Screens:

Innovatie bij Jumbo met geavanceerde deep screens = een game changer! Met ‘forced perspective’ worden platte beelden getransformeerd tot een 3D experience. De advertenties komen nu daadwerkelijk echt je space in, waardoor je er niet meer omheen kan. Blue Band Roomboter is de eerste dat met een 3D uiting te zien is op de digitale schermen bij de entree in zo’n 500 Jumbo winkels. Een opvallende campagne om het nieuwe plantaardige alternatief voor boter onder de aandacht te brengen.

  • Lijm op je pizza – Google AI:

Google komt met AI-gestuurde antwoorden op al je vragen, een vette ontwikkeling in de zoektechnologie. Hoewel de functie in Nederland nog niet werkt, is deze in de VS al wel actief. En dat levert de gekste antwoorden op.

Zo ging de vraag ‘wat te doen als kaas niet op de pizza blijft zitten?’ viraal. Het antwoord van Google was namelijk, ‘voeg lijm aan de saus toe om te voorkomen dat de kaas eraf glijdt.’ Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook adviseerde Google om stenen te eten ‘voor een goede gezondheid’ en zei ze dat het ‘heel normaal’ is dat er ieder jaar een paar kakkerlakken in je geslachtsdeel kruipen. Daar valt nog wel wat te finetunen dus, maar overall is Google AI wel een vette nieuwe ontwikkeling.

Google AI

Dat was ‘m weer, bedankt voor het lezen.

Tot de volgende,

Ivo & Daan

De wereld verbeteren met jouw concept? Wij helpen graag.

Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht.