Marketingbureau of freelancer? Aanpoters.
Hoe kleiner hoe fijner? Hoe groter hoe beter? Wat dacht je van precies daar tussenin? In de marketingwereld zijn de freelancers in opkomst en blijven de grote marketingbureaus hun gangetje gaan, wij als Aanpoters zitten precies tussen deze twee tegenpolen in. Maar wie is er vandaag de dag het beste aan toe? We hebben onze tegenstanders uitgenodigd in de ring en hebben ze naar ons weten keihard ingemaakt.
Zin in sensatie? Scroll lekker door.

Aanpoters vs. het grote bureau
Dat kleine- en grote marketingbureau’s een andere andere manier van werken hebben, wordt bij binnenkomst al duidelijk. Het grote marketingbureau heeft vaak een klantenservice waar je in eerste instantie terechtkomt, en het duurt meestal lang voordat je de juiste persoon van het juiste team te pakken hebt. Bij ons heb je daarentegen één overzichtelijk team. Daardoor heb je gelijk de persoon te pakken die jou met je campagnes of website gaat helpen. 1-0 voor Aanpoters.
En dan. Bij de grote bureaus worden klussen vaak ingedeeld op basis van de grootte van je organisatie. De kleine organisaties komen dan terecht bij de mensen met de minste ervaring en expertise. Aanpoters zet alleen marketing experts in (geen stagiaires). En kijken we wie het beste bij de klus en branche past. Zo zorgen we voor een match.
In tegenstelling tot de grote marketingbureaus reageren we snel, lullen niet om de zaken heen, praten we niet in vage termen en plannen we zo snel mogelijk gesprekken in!
Wat grote marketingbureau’s wel veel makkelijker doen, is het aannemen van klanten. Ze willen namelijk zoveel mogelijk klussen en zoveel mogelijk omzet om al die mensen bezig te houden.
Voor ons is het verhaal van de organisatie een belangrijke factor. We nemen alleen klussen aan waar we allemaal achter staan, zodat ons hele team met passie elke klant helpt.
Over de kosten van het grote marketingbureau valt natuurlijk ook wat te zeggen; er gaat veel naar kantoorruimte, tooling, extra vergaderingen etc. Bij Aanpoters krijg je dus meer resultaat en waar voor je geld.

Marketingbureau vs. freelancer
In de marketingwereld nam het aantal freelancers onlangs behoorlijk toe. Het leek even of elke student ‘marketeer’ ging worden. Maar nu met de wet DBA schijnzelfstandigheid wordt aangepakt stappen de meeste freelancers over naar dienstverband. En nemen de meeste organisaties liever een marketingbureau aan.
Maar laten we toch even kijken, als er geen sprake zou zijn van schijnzelfstandigheid, is een freelance marketeer dan wel voordelig voor jouw organisatie?
Freelancers werken alleen, hierdoor ligt het gevaar van ziek worden / ontslag nemen natuurlijk op de loer. Maar ook het denken in een tunnelvisie. Bij Aanpoters is dat geen optie. We brainstormen iedere week, zodat we elke case vanuit verschillende perspectieven bekijken. En hebben altijd meerdere medewerkers die naar je campagnes kijken.
De freelancer heeft gemiddeld veel langer nodig voor een project. Hij heeft meerdere projecten lopen als hij niet schijnzelfstandig is, moet daarbij alle werkzaamheden zelf uitvoeren en heeft maar een beperkt aantal uur voor jouw organisatie in zijn of haar agenda. Aanpoters geven opdrachten aan mensen die er tijd voor hebben om écht in de case te duiken. Als er even geen ruimte is, kun je even geen klant worden. Zo houden we het leuk voor jou en onze medewerkers.
Het grootste nadeel van een freelancer is het feit dat hij of zij maar in een onderdeel gespecialiseerd is. Één persoon kan maar een beperkt scala aan kennis en vaardigheden hebben. Zo kan een ontwerper niet goed campagnes opzetten. En een website developer niet de meest overtuigende teksten schrijven. Ons team bestaat uit verschillende specialisten, waardoor het scala aan expertise en ervaring veel groter is en we je volledige marketing uitvoeren.
Maar waarom veel mensen toch voor een marketingbureau gaan: het is niet duurder. Het aantal uren dat wij nodig hebben ligt lager dan wat een freelancer nodig heeft, doordat wij ons niet hoeven te verdiepen in alle marketing rollen. Zo kom je dus niet duurder uit.
En een interne medewerker dan?
Marketingbureau Aanpoters is zelfs niet duurder dan een interne medewerker. Aanpoters hoef je namelijk geen 40uur per week te betalen om ons bezig te houden. Wij doen alleen wat nodig is. Daardoor betaal je per maand minder voor het hele marketingteam dan voor een interne medewerker. Vraag maar eens een offerte op.

Is Aanpoters een match?
Aanpoters is namelijk ontstaan omdat we vonden dat mooie verhalen van eerlijke organisaties gezien én gehoord moeten worden. Onze focus ligt dus op marketing voor duurzame organisaties die iets bijdragen aan de samenleving. Omdat we organisaties helpen waar we helemaal achter staan, kunnen we ze stuk voor stuk verzekeren dat ons team elke klus met beide handen aanpakt.
Het team van Aanpoters is in staat om jouw organisatie sterker dan ooit neer te zetten. Als je ready bent om te groeien weet je ons te vinden!