Marketingbureau of freelancer? Aanpoters.

Hoe kleiner hoe fijner? Hoe groter hoe beter? Wat dacht je van precies daar tussenin? In de marketingwereld zijn de freelancers in opkomst en blijven de grote marketingbureaus hun gangetje gaan, wij als Aanpoters zitten precies tussen deze twee tegenpolen in. Maar wie is er vandaag de dag het beste aan toe? We hebben onze tegenstanders uitgenodigd in de ring en hebben ze naar ons weten keihard ingemaakt. 

Zin in sensatie? Scroll lekker door. 

online marketing bureau nijmegen

Ronde 1
Aanpoters vs. het grote bureau

Dat deze kleine- en grote bureau’s een andere andere manier van werken hebben, wordt bij binnenkomst al duidelijk. Het grote marketingbureau heeft vaak een klantenservice waar je in eerste instantie terechtkomt, en het duurt meestal lang voordat je de juiste persoon van het juiste team te pakken hebt. Bij ons heb je daarentegen één overzichtelijk team. Daardoor heb je gelijk een persoon te pakken die weet hoe die jou verder gaat helpen. 1-0 voor ons, toch?

En dan. Bij de grote bureaus worden klussen vaak ingedeeld op basis van de grootte van jouw bedrijf. De kleine organisaties komen dan terecht bij de mensen met de minste ervaring en expertise. Aanpoters zet alleen marketing experts in. En kijken we wie het beste bij de klus en branche past, zo zorgen we voor een wederzijdse match.

In tegenstelling tot de grote bureaus reageren we snel, lullen niet om de zaken heen, praten niet in vage termen en plannen zo snel mogelijk een gesprek in!

Wat zij wel veel makkelijker doen, is het aannemen van klanten. Ze willen namelijk zoveel mogelijk klussen en zoveel mogelijk omzet. Voor ons is het verhaal van de organisatie ook een belangrijke factor. We nemen alleen klussen aan waar we allemaal achter staan, zodat ons hele team met elke klant meeleeft en -denkt.

Over de kosten van het grote bureau valt natuurlijk ook wat te zeggen; er gaat veel naar kantoorruimte, tooling, extra vergaderingen etc. Bij Aanpoters krijg je dus meer waar voor je geld. 

Ronde 2
Marketingbureau vs. freelancer

In de marketingwereld neemt het aantal freelancers behoorlijk toe, maar is een freelance marketeer eigenlijk wel voordelig voor jouw organisatie?

Het grootste nadeel van een freelancer is het feit dat hij of zij meestal maar in een onderdeel gespecialiseerd is. Omdat ie maar een beperkt scala aan kennis en vaardigheden heeft, is het niet meer dan een ondersteunende factor in een specifiek onderdeel. Zo kan een ontwerper nooit goed campagnes opzetten. En een website developer niet de beste teksten schrijven. Ons team bestaat uit verschillende specialisten, waardoor ons scala aan expertise en ervaring veel groter is en we je volledige marketing uitvoeren. 1-0 voor ons!

Freelancers werken alleen, hierdoor ligt het gevaar van ziek worden / ontslag nemen natuurlijk op de loer. Maar ook het denken in een tunnelvisie. Bij ons is dat geen optie. We brainstormen iedere week, zodat we elke case vanuit verschillende perspectieven bekijken. En hebben altijd meerdere medewerkers die naar je campagnes kijken.

De freelancer heeft gemiddeld veel langer nodig voor een project. Hij heeft meerdere projecten lopen, moet alle werkzaamheden zelf uitvoeren en heeft maar een beperkt aantal uur voor jouw organisatie in zijn of haar agenda. Wij geven opdrachten aan mensen die er tijd voor hebben om écht in jouw case te duiken. Als er even geen ruimte is, kun je even geen klant worden. Zo houden we het leuk voor jou en onze medewerkers. 3-0…

full service marketingbureau

Zijn we een match?

‘’Ze zullen toch wel iedereen als klant willen”. Nou, mooi niet. Aanpoters is namelijk ontstaan omdat we vonden dat mooie verhalen van eerlijke organisaties gezien én gehoord moeten worden. Onze focus ligt dus op marketing voor duurzame organisaties die iets bijdragen aan de samenleving. Omdat we organisaties helpen waar we helemaal achter staan, kunnen we ze stuk voor stuk verzekeren dat ons team elke klus met beide handen aanpakt. 

Ons team is in staat om jouw organisatie sterker dan ooit neer te zetten. Als je ready bent om te groeien weet je ons te vinden! 

Mooi gezegd, maar waar zijn de resultaten?