Nieuwsbrief mei 2025 - marketing voor impactondernemers

Van marketing voor impactondernemers tot afscheid

Ken je dat? Dat gevoel dat de weken voorbij vliegen, maar wanneer je even terugkijkt, er stiekem toch best veel gebeurde. Mei was er zo een. We stonden op plekken waar we het hadden over marketing voor impactondernemers, namen afscheid van een collega die we gaan missen, vierden verjaardagen, betraden nieuwe markten (inclusief een Vlaams accent) en dronken zure cocktails. We praten je graag even bij.

Impact begint gewoon in Nijmegen

Afgelopen maand waren we bij het Impact024 event op de NYMA Makersplaats. Geen beursvloer met plastic standjes, maar een avond waarop je met elkaar in gesprek komt over marketing voor impactondernemers. Waar het niet gaat om wat je doet, maar om waarom je het doet. Ivo gaf er een workshop over marketing voor organisaties die aan een betere toekomst werken. Het zat vol met idealisten uit de regio. Tachtig impactmakers die elkaar niet proberen te overtroeven, maar aanvullen. En eerlijk is eerlijk: dat gaf energie. Als er iets duidelijk werd, is het dat je impact niet in je eentje maakt, en ook niet met grote woorden. Het begint klein, dichtbij, met actie.

Marketing voor impactondernemers
📸: Matthijs van Houten

Van NEC-vergelijkingen tot gratis bier

We namen na 3 jaar ook afscheid van Joey: een positieve en kritische collega (en vriend). Na een lunch bij Plek (aanrader) en een NEC-analogie was het moment daar. Joey, bedankt voor alles. Het ga je goed.

Verder was het sociaal druk. Luca vierde zijn verjaardag in de Bloemerbar en wij waren ook uitgenodigd (love). We keken voetbal bij Samson, met gratis bier dat op de een of andere manier nét iets beter smaakte, en kwamen elkaar tegen op Subcultuur. We zeggen het wel vaker: van je collega’s moet je het hebben. En dat was in mei zeker zo.

Rijden doe je met je hart (niet te hard)

Voor het werven van buschauffeurs maken we content die drempels verlaagt: woorden zoals ‘opleidingstraject’ schrikken af. ‘We leren je het vak’ klinkt fijner. We doken in het verhaal van Keolis en maakten content die opvalt tussen alle standaard vacatures. De campagnes draaien nu een tijdje en het mooie is: de sollicitanten weten hun weg te vinden. Er zijn al tientallen nieuwe chauffeurs aangenomen. Maar er is nog plek voor meer. Dus woon je in omgeving Utrecht en zoek je iets nieuws? Pak het stuur. Letterlijk. 

AI content generatie

Van Harry Potter tot Vlaamse huisliften

Soms krijgen we een opdracht waar haast achter zit. Zo werden we laatst gevraagd om uit te breiden naar de Vlaamse markt voor Aesy Liften. Er was geen tijd om naar België te gaan voor een videoshoot. Bij zulke spoedklussen kan AI helpen. Zo kunnen we in een paar seconden voor elke stad in België een advertentie maken, met het dialect van die stad en met elementen uit de omgeving. Echt persoonlijk wordt het verhaal niet. Maar snel is het wel. Door de eindeloze mogelijkheden raakte Milan het wel even kwijt. Zo zat Harry Potter binnen no time aan de Delfst Blauw keukentafel. Amai seg, die technologie werkt gewoon.

Wat als er alleen maar winnaars zijn?

Kritiek geven is makkelijker dan complimenten geven. Daarom hebben we elke maand een vergadering waarbij we elkaar alleen maar complimenten geven. Dan beoordelen we ook op welk project we die maand het meest trots op zijn. We stemmen eerlijk, maar regelmatig krijgt ieder project evenveel punten. Dan is er natuurlijk maar een manier om te beslissen wie de winnaar is: steen 🪨, papier 🍃, schaar ✂️… En als uit een stevig potje steen, papier, schaar nog geen duidelijke winnaar komt, kijken we wie een meetlint het verst kan uitrekken, zonder dat deze inklapt. 

Dat was ‘m weer, tot de volgende.

Team Aanpoters

Aan het genieten? Lees lekker verder