Tips voor een succesvolle
Google campagne in 2024

De Google specialisten van Aanpoters hebben online Google campagnes gedraaid voor de bekendste bedrijven zoals Nikon, Beter Bed, Knab Bank en Fox Sports. Nu delen zij die kennis zodat ook het MKB zo veel mogelijk winst uit Google campagnes krijgt. 

Wil je een gratis Google Ads check van je huidige campagnes? Vraag het hier aan. 

Wil je resultaten zien van Google campagnes die wij draaien? Bekijk deze of deze Google campagne case

Wil je dat wij voor jou efficiënte Google campagnes draaien? Of een Google ads cursus volgen? Laat het ons weten via de chat:

"Iedereen die met
Google advertenties
werkt moet dit gebruiken"

Voor iedereen die zelf aan de slag wil met Google hebben wij dit gratis stappenplan gemaakt. Hiermee kan jij Google advertenties maken die de hoogste score van Google krijgen. 

Met dit stappenplan zetten wij Google advertenties op. Deze zijn dan meteen super relevant voor Google. Ieder zoekwoord krijgt namelijk een aparte advertentie. En het zoekwoord komt meerdere keren terug in die advertentie. Zie het als een korte Google Ads training.

Dit zorgt voor de hoogste score in Google en daarmee de laagste kosten per klik. Bij iedere klant waar wij dit toepassen verhogen we de winst.

Klaar voor? Open het Excel bestand. Gratis te downloaden via deze button:

Het begin
20%
Ten eerste gaan we het excelbestand invullen.
  1. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’.
  2. Vervang ‘zoekwoord 1, zoekwoord 2 etc.’ Met de zoekwoorden waar je op wilt adverteren in Google. Voor de eerste keer raden we je aan om een set zoekwoorden te gebruiken waar je dezelfde advertenties voor wilt plaatsen.
  3. Vervang bij ‘campagnenaam_exact alleen het gedeelte ‘campagnenaam’ met je gewenste campagnenaam (laat dus _exact er achter staan)
  4. Vervang ‘landingspagina’ met de gewenste landingspagina per zoekwoord.
  5. Ga naar het tabje ‘Advertenties’.Zoals je ziet zijn de advertentiegroepen, kop 1 en het pad al op de relevantste manier ingevuld. Vervang daarom alleen de rode woorden.
  6. Vervang ‘kop 2’ met de gewenste tweede kop van je advertentie, ‘kop 3’ met de derde kop, ‘beschrijvingsregel 1’ met de eerste beschrijvingsregel, ‘beschrijvingsregel 2’ met de tweede beschrijvingsregel en ‘pad-2’ met het gewenste tweede pad. Gebruik in je pad geen spaties, maar streepjes (voorbeeldpad-2)
  7. Controleer je bestand: scroll er doorheen om te kijken of er geen afwijkende dingen te zien zijn. Die komen anders namelijk in je advertenties terecht.
Het vervolg
50%
Nu het excelbestand is ingevuld gaan we het importeren in je Google Advertentie account.
  1. Download het programma Google Ads Editor (als je dat nog niet hebt gedaan) https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/tools/ads-editor/ en log in de Google Ads Editor in op je Google Ads account.
  2. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’ & kopieer alle cellen van dit tabblad (gebruik op Windows CNTRL+A, CNTRL+A, CNTRL+C. Op Mac Cmd+A, Cmd+A, Cmd+C).
  3. Klik in de Google Ads Editor linksboven op ‘account’ – importeren – tekst plakken – en plak de gekopieerde data (CNTRL+V of Cmd+V). Druk vervolgens op Verwerken.
Google advertenties plaatsen
  1. Fix in de Google Ads Editor eventuele foutmeldingen. Klik vervolgens op ‘Behouden’ om de wijzigingen te behouden.
  2. Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Advertenties’ & kopieer daar ook alle cellen van dat tabblad.
  3. Klik in de Google Ads Editor weer linksboven op ‘account’ – importeren – tekst plakken – en plak de gekopieerde data (CNTRL+V of Cmd+V). Druk vervolgens op Verwerken. En vervolgens op Behouden.
  4. Kijk in de Google Editor of alles klopt (check de advertenties, zoekwoorden & instellingen). Als je dit hebt gecheckt kun je het uploaden door de knop ‘Uploaden’. 

Vanaf dan staan de nieuwe zoekwoorden + advertenties in je Google Ads account. Maar dan zijn we er nog niet helemaal.

De laatste stappen
80%

Je zoekwoorden komen op 2 manieren in je account: als ‘exacte’ match en als ‘modified broad’ match. Om te voorkomen dat we 2 keer op hetzelfde zoekwoord bieden (en dus de kosten per klik zouden verhogen) willen we niet dat een exact zoekwoord in een modified broad campagne getriggerd kan worden. Daarom sluiten we die onderling uit.

  1. Ga in Google Ads naar de lijst met uitsluitingszoekwoorden (negative keywords list)
  2. Maak een nieuwe lijst (genaamd ‘exact uitsluiten bij modified broad’). Kopieer alle zoekwoorden uit het excelbestand (tabje Zoekwoorden) naar deze lijst.
  3. Koppel die lijst aan alle campagnes met de naam _modifiedbroad

 

En nu?
100%

Wellicht vond je dit een beetje complex, maar nu zie je wat wij zoal doen. Als je deze uitleg volgt zijn je advertenties en zoekwoorden optimaal gemaakt. Dan is het van belang dat de instellingen van je account, campagnes en advertentiegroepen ook perfect worden ingesteld. En dat je de juiste biedstrategieën gebruikt. Daar zijn wij in gespecialiseerd en gecertificeerd. 

Neem voor het uitbesteden van Google Ads of een Google ads cursus dus gerust contact met ons op. We kunnen altijd een vrijblijvende offerte sturen. 

Geïnteresseerd in onze Google Ads diensten?
Stel je vraag via de chat