Tips voor winstgevende Google Ads campagnes in 2024.
De Google specialisten van Aanpoters hebben online Google campagnes gedraaid voor de bekendste bedrijven zoals Nikon, Beter Bed, Knab Bank en Fox Sports. Nu delen zij die kennis zodat ook het MKB zo veel mogelijk winst uit Google campagnes krijgt.
Wil je een gratis Google Ads check van je huidige campagnes? Vraag het hier aan.
Wil je resultaten zien van Google campagnes die wij draaien? Lees dan meer over performance marketing of bekijk deze Google campagne case.
Wil je dat wij voor jou efficiënte Google campagnes draaien? Of wil je een Google ads cursus volgen? Laat het ons weten via de chat:
Het eindresultaat.
Voor iedereen die zelf aan de slag wil met Google hebben wij dit gratis stappenplan gemaakt. Hiermee kan jij Google advertenties maken die de hoogste score van Google krijgen.
Met dit stappenplan zetten wij Google advertenties op. Deze zijn dan meteen super relevant voor Google. Ieder zoekwoord krijgt namelijk een aparte advertentie. En het zoekwoord komt meerdere keren terug in die advertentie. Zie het als een korte Google Ads training.
Dit zorgt voor de hoogste score in Google en daarmee de laagste kosten per klik. Bij iedere klant waar wij dit toepassen verhogen we de winst.
Klaar voor? Open het Excel bestand. Gratis te downloaden via deze button:
Het begin van het opzetten van Google ads campagne
- Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’.
- Vervang ‘zoekwoord 1, zoekwoord 2 etc.’ Met de zoekwoorden waar je op wilt adverteren in Google. Voor de eerste keer raden we je aan om een set zoekwoorden te gebruiken waar je dezelfde advertenties voor wilt plaatsen.
- Vervang bij ‘campagnenaam_exact’ alleen het gedeelte ‘campagnenaam’ met je gewenste campagnenaam (laat dus _exact er achter staan).
- Vervang ‘landingspagina’ met de gewenste landingspagina per zoekwoord.
- Ga naar het tabje ‘Advertenties’. Zoals je ziet zijn de advertentiegroepen, kop 1 en het pad al op de relevantste manier ingevuld. Vervang daarom alleen de rode woorden.
- Vervang ‘kop 2’ met de gewenste tweede kop van je advertentie, ‘kop 3’ met de derde kop, ‘beschrijvingsregel 1’ met de eerste beschrijvingsregel, ‘beschrijvingsregel 2’ met de tweede beschrijvingsregel en ‘pad-2’ met het gewenste tweede pad. Gebruik in je pad geen spaties, maar streepjes (voorbeeldpad-2).
- Controleer je bestand: scroll er doorheen om te kijken of er geen afwijkende dingen te zien zijn. Die komen anders namelijk in je advertenties terecht.
Het vervolg van het opzetten van een Google ads campagne
- Download het programma Google Ads Editor (als je dat nog niet hebt gedaan) https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/tools/ads-editor/ en log in de Google Ads Editor in op je Google Ads account.
- Ga in het excelbestand naar het tabje ‘Zoekwoorden’ & kopieer alle cellen van dit tabblad (gebruik op Windows CNTRL+A, CNTRL+A, CNTRL+C. Op Mac Cmd+A, Cmd+A, Cmd+C).
- Klik in de Google Ads Editor linksboven op ‘account’ – importeren – tekst plakken – en plak de gekopieerde data (CNTRL+V of Cmd+V). Druk vervolgens op Verwerken.
De laatste stappen bij het opzetten van een Google ads campagne
Je zoekwoorden komen op 2 manieren in je account: als ‘exacte’ match en als ‘modified broad’ match. Om te voorkomen dat we 2 keer op hetzelfde zoekwoord bieden (en dus de kosten per klik zouden verhogen) willen we niet dat een exact zoekwoord in een modified broad campagne getriggerd kan worden. Daarom sluiten we die onderling uit.
- Ga in Google Ads naar de lijst met uitsluitingszoekwoorden (negative keywords list)
- Maak een nieuwe lijst (genaamd ‘exact uitsluiten bij modified broad’). Kopieer alle zoekwoorden uit het excelbestand (tabje Zoekwoorden) naar deze lijst.
- Koppel die lijst aan alle campagnes met de naam _modifiedbroad
En nu?
Wellicht vond je dit een beetje complex, maar nu zie je wat wij zoal doen. Als je deze uitleg volgt zijn je advertenties en zoekwoorden optimaal gemaakt. Dan is het van belang dat de instellingen van je account, campagnes en advertentiegroepen ook perfect worden ingesteld. En dat je de juiste biedstrategieën gebruikt. Daar zijn wij in gespecialiseerd en gecertificeerd.
Neem voor het uitbesteden van Google Ads dus gerust contact met ons op. We kunnen altijd een vrijblijvende offerte sturen.