Adult Alternative.
Hoe we met Pride Photo Nijmegen 15.000 mensen naar deze tentoonstelling haalden.
Foto door Joëlle de Vries
In het kort.
De eerste fototentoonstelling met transgender modellen ooit, gericht op intimiteit en erotiek. In de Stevenskerk nota bene. Taboedoorbrekend was deze opdracht zeker.
Aan ons de opdracht om het evenement bekend te maken. Duizenden bezoekers uit heel Nederland te trekken. Met corona als extra obstakel. Uiteraard gingen we die uitdaging enthousiast aan.
Doelen.
- Meer dan 2000 bezoekers naar de tentoonstelling.
- Publiciteit in 1 krant, opinieblad en TV programma.
- Bezoekers uit alle provincies van Nederland aantrekken.
Diensten.
- Marketingstrategie
- Social media beheer
- Facebook & Instagram campagnes
- Persbericht & perslijst
De resultaten.
Advertentie voorbeelden en een strakke instafeed.
Zo kwam Adult Alternative in de pers.
Conclusie.
Met strak geplande content op Facebook & Instagram vertelden we steeds een nieuw verhaal. Door die berichten vervolgens te delen met de relevante doelgroepen ging het viral. Onze berichten hadden regelmatig meer dan 100 reacties en het aantal paginalikes is met 600 gestegen. Maar het belangrijkste:
Ondanks de corona perikelen kwamen 15.291 mensen de foto-expositie bezoeken!
Via onze connecties met de pers en journalisten lieten we een persbericht opstellen. O.a. de Trouw, de Gelderlander en SBS6 deelden het evenement. Hart van Nederland maakte er zelfs een item over op TV. De doelen zijn dus bereikt.
Gaat dan alles alleen maar goed? Nee hoor, een punt wat nog extra aandacht mocht verdienen was de crowdfunding. Die was minder succesvol dan we hoopten. Een mooi leerpunt voor de volgende keer.
Wil jij ook betere marketing?
Laat het ons weten via de chat
Laat het ons weten via de chat
Eerst meer cases checken? Dat doe je hier: