0639340700

Botenwacht

Hoe we het aantal aanmeldingen voor Botenwacht verdriedubbelden.

Doel

Bootliefhebbers bekend maken met Botenwacht en daarmee nieuwe leden werven.

Wat doe je als je pech krijgt met de boot? Dan bel je Botenwacht. De wegenwacht van het water. Alle watersporters moeten dit weten. Dat was de opdracht.

We tonen daarom advertenties op websites waar mensen boten kopen, websites voor bootverzekeringen en websites waar watersporters checken of het lekker vaarweer is.  

Ook richten we ons via Facebook & Insta op mensen die op Botenwacht leden lijken, en vrienden van hen. Met een speciale aanbieding.

Dankzij de slimme Google campagnes weten botenliefhebbers Botenwacht te vinden. Dankzij de social media marketing overtuigen mensen elkaar nu zelfs om lid te worden.

“Kan het wat minder?” vroeg Botenwacht laatst aan ons. Ze wilden minder marketing en minder aanvragen. Om de medewerkers wat rust te gunnen. Dat is het effect van een Aanpoters campagne. 

Ruim 3000 leden op een nieuwe website krijgen

Halverwege onze samenwerking werd gevraagd of we niet ook de website konden aanpakken. De oude website was gebouwd in zwaar verouderd cms systeem.

We gingen aan de slag met een nieuwe website. Aangezien de doelgroep een wat hogere leeftijd heeft zorgden we voor veel overzicht en simpele navigatie. Daarnaast had Botenwacht de wens om een omgeving te creëeren waarbij leden zelf gemakkelijk hun bootgegevens konden wijzigen. Een pittige uitdaging voor een organisatie met ruim 3000 leden. 

 

“Tevreden over de fijne samenwerking, het vooruitdenken en het zien van kansen. En ook de communicatie verloopt altijd vlot en transparant. Kortom, een club die ik graag aanbeveel.“

Eigenaresse, Miriam Swaans

Resultaten

Dit bereiken we voor Botenwacht

5 miljoen

vertoningen

Onze advertenties werden meer dan 5 miljoen keer bekeken door de doelgroep.

↑3x

leden

Het aantal leden wisten we te verdrievoudigen met onze campagnes.

€11,39

KPC

De kosten per nieuw lid wisten we te verlagen naar 11,39 euro.

€0,50

CPC

De kosten per klik wisten we te verlagen naar 50 cent.

Campagnes nodig om meer leden te werven?

Liever eerst meer van ons werk ontdekken?