Hoe kun je als bedrijf adverteren op TikTok?

De jeugd zit op TikTok, jij ook?

TikTok is het snelst groeiende social media platform van het moment. Wereldwijd heeft het meer dan een miljard gebruikers en ook in Nederland zijn miljoenen mensen overgestapt. Ze besteden dubbel zoveel tijd op TikTok als op Instagram. 

Wij helpen je graag met het opzetten van een succesvolle TikTok marketingcampagne. Vraag het ons via de chat. Of lees eerst onze gratis tips.

"Start een challenge
of doe mee met een trend."

Adverteren op TikTok

Net als op YouTube kun je ook op TikTok adverteren. Dit kan met korte advertenties die niet overgeslagen kunnen worden of met lange verticale advertenties die wél geskipt kunnen worden. Ook kun je branded content maken of video’s sponsoren.

Wij doen dit al sinds een aantal maanden en zijn het eerste marketingbureau in Nederland dat dit doet. Omdat er nog zeer weinig concurrentie is bereik je heel voordelig de Nederlandse jeugd. Laat even weten als je dit wilt met een mailtje naar [email protected].

Bij TikTok bepalen de gebruikers welke video’s ze leuk vinden. Die video’s worden vervolgens verspreid. Daarom is het belangrijk dat je advertenties zo leuk zijn dat ze gedeeld worden. Om te leren wat mensen leuk vinden kun je het beste eerst zelf een aantal gratis TikToks maken, ter oefening. Wat kun je dan zoal doen?

Adverteren op TikTok

Net als YouTube kun je op TikTok reclamevideo’s plaatsen. Wij zijn het eerste marketingbureau in Nederland dat dit doet. Omdat er nog zeer weinig concurrentie is bereik je heel voordelig de Nederlandse jeugd. Laat weten als je dit wilt met een mailtje naar [email protected]

Het is wel belangrijk dat je advertenties zo leuk zijn dat ze gedeeld worden. Om te leren wat TikTokkers leuk vinden kun je het beste eerst zelf meedoen en oefenen. Wat kun je dan zoal doen?

Als bedrijf meedoen op TikTok

Het is leerzaam én effectief om zelf mee te doen. Omdat weinig merken dit nog doen is het gratis bereik ongekend hoog. Een beetje een populaire video wordt al snel 100.000 keer bekeken.

Het maken van zo’n video kost je niets, op een beetje tijd en creativiteit na. Hoe minder professioneel het overkomt, hoe beter. Gebruik dus gewoon je smartphone, kijk wat er speelt en maak daar een creatieve variant op. 

Heb je wat hulp nodig? We geven je concrete tips onder deze TikTok challenge video:

1. Doe mee met #trends

Bij TikTok gaat het niet om het tonen van je perfecte zelf maar om het meedoen met de rest. Zo heb je populaire dansjes, make-overs en lifehacks die iedereen probeert. 

Bij het inloggen zie je meteen welke #trends hot zijn. Kies er een die bij jouw merk past en doe zelf mee! Je kunt populaire TikTokkers (influencers) vragen om dit vanuit jouw merk te doen. Maar als je het zelf doet komt dit veel echter over.

2. Start een challenge

Door een uitdaging vanuit je merk te starten heb je de kans om echt viral te gaan. Zoek iets dat er lastig uitziet maar door iedereen te leren is. 

Dat wordt jouw kenmerkende move. Vernoem de challenge naar je merk en daag iedereen uit het te proberen. Als je dit goed doet staat half Nederland binnenkort jouw truc te leren.

3. Gebruik TikTok dansjes en muziek in je communicatie

Wil je zelf geen video’s op TikTok plaatsen? Gebruik dan op z’n minst de populaire muziek en moves in je communicatie op andere platformen. Zo laat je zien dat jij weet wat er speelt.

De toekomst?

Elk nieuwe platform is nog visueler en sneller dan het vorige. TikTok berichten bevatten bijna geen tekst meer. Vaak worden alleen nog #hashtags gebruikt. Best logisch: toen jij jong was las je waarschijnlijk ook liever geen tekst.  

Als je hier rekening mee houdt zit je goed. Probeer jouw merkverhaal binnen 6 seconden en met maximaal één zin tekst te vertellen. Dan kun je mee blijven doen op elk platform.

En nu?

Wil je aan de slag met TikTok voor jouw bedrijf? Wij kunnen advertenties voor jouw bedrijf opzetten en helpen je graag bij de strategie. Stuur een email naar [email protected] of stel direct je vraag via de chat.