De juiste strategie

Wat zijn marketingstrategieën?
Het kiezen van de juiste strategie tijdens het uitvoeren van (online) marketing is een belangrijke factor in hoe succesvol je marketing uiteindelijk gaat zijn. Met een duidelijke marketingstrategie onderscheidt je je namelijk van concurrentie. Op basis van marktonderzoek, data analyse, brainstormsessies en eerdere ervaringen wordt bepaald waar de kansen en uitdagingen liggen voor de strategie die je wilt gaan uitvoeren op basis van de doelen van jou als opdrachtgever.
Bij een marketingstrategie wordt er vaak gebruikt gemaakt van de welbekende 4P’s van de Amerikaanse marketeer McCarthy.
De 4P’s staan voor Prijs, Promotie, Product en Plaats. Door deze variabelen in je hoofd te houden en goed met elkaar te combineren kun je volgens McCarthy een top marketingplan opstellen en je resultaten gaandeweg blijven optimaliseren. Je moet dus binnen je marketingstrategie nadenken over de strategie van je product, van je prijs, van je distributie én je promotie. Een hoop om rekening mee te houden dus.

Hoe bepalen wij de juiste strategie voor jou?
Dus, first things first, we gaan in gesprek met onze opdrachtgever om erachter te komen wat ze willen bereiken en hoe ze dat voor ogen hebben. Hierin leveren wij zelf ook graag input. Dan wordt er daarna gekeken naar de data (als die er al is): Demografische gegevens, de interesses van je doelgroep en concurrentieonderzoek. Zo wordt er gezocht naar een uitstraling en strategie die past bij jouw organisatie. Als duidelijk is welke kant we op gaan, dan is het tijd voor het uiterlijk van je organisatie. Is dit er al? Of heb je daar ook hulp bij nodig?Waarom is een strategie zo belangrijk?
Het kiezen van de juiste strategie tijdens het uitvoeren van (online) marketing is een belangrijke factor. Regelmatig horen we van ondernemers dat zij de strategie-fase als een los onderdeel van het merk zien. Wij denken dat als je je marketing écht naar een hoger niveau wilt tillen je juist de marketingstrategie als een hele belangrijke halte moet zien binnen het gehele plaatje van je organisatie.
Je vergeet ook niet om ’s ochtends je schoenen aan te trekken voordat je de deur uit gaat. Dus je gaat vanaf nu ook niet meer vergeten om met een duidelijke strategie aan de slag te gaan als je je marketing aanpakt.
Ben jij klaar met 'ik doe maar wat'?
Aan het genieten? Ga verder op ontdekkingstocht.