Schemerlicht Festival
Hoe we stichting Schemerlicht hielpen duizenden tickets te verkopen.
In het kort
Stichting Schemerlicht maakt de wereld wat mooier en wel in de Botanische tuin. De organisatie brengt kunst en wetenschap samen met spectaculaire licht- & geluidskunstwerken. Nu zochten ze een partij die samen met hen dit 10 daagse event kon promoten. Voor ons een toffe uitdaging met een sterk resultaat: elke dag uitverkochte tijdslots.
Diensten
- Evenement promotie
- Online strategie
- Social media campagnes
- Gepersonaliseerde communicatie
- Website advies
Resultaten
- Meer dan 5000 tickets verkocht
- Veel tijdslots uitverkocht
- Elke dag lagere kosten per verkoop
- Veel positieve reacties
- Een geslaagd evenement
"Met specifieke campagnes voor verschillende doelgroepen verkochten we regelmatig 750 tickets per dag."
Hoe doen we dat?
Om iedereen op Facebook en Instagram persoonlijk aan te spreken zetten we per doelgroep aparte campagnes op. Zo ontvingen vaders en moeders advertenties op Facebook die lieten weten dat Schemerlicht een leuk gezinsuitje is. Terwijl jonge stelletjes op Instagram ontdekten dat Schemerlicht een origineel idee voor een spannende date is.
We testen continu welke advertenties bij welke doelgroep het beste presteren. En controleren waar men vastloopt. Zo kan de funnel steeds beter ingericht worden en dalen de kosten per ticketverkoop continu.




Dit vonden ze van onze samenwerking
