NYMA Outdoor Gym

Hoe wij meer leden voor sportscholen regelen.

In het kort

NYMA Outdoor Gym is een sportschool in de buitenlucht. Wij zorgden voor meer leden. In de winter.

We ontwikkelden een systeem waarmee mensen na een advertentie zelf een proefles inplanden. Vervolgens werden zij via SMS herinnerd aan de afspraak. Zo kwamen veel mensen de sportschool uitproberen.

Doelen

  • Continu nieuwe proeflesaanvragen dankzij advertenties
  • Bezoekers die zelf proeflessen inplannen
  • Mensen die echt opdagen dankzij herinneringen
  • Eigenaar van de sportschool ziet in de agenda wie er langskomen.

Diensten

De resultaten

100
Advertentiekosten per nieuw lid
1
Omzet per nieuw lid

1
Nieuwe leden per maand

Wat levert het op?

1 op de 3 proeflessers werd lid. De advertentiekosten waren €9,60 per proefles boeking dus €29 per nieuw lid. Een abonnement bij de sportschool kost gemiddeld €40 per maand en mensen blijven vaak een jaar lid.

De omzet per nieuw lid is dus al snel 12×40=€480,-. Met 5 van die nieuwe leden per maand stijgt de omzet maandelijks dus met meer dan €2000,-. De volgende stap is om de campagne op te schalen zodat er nog veel meer leden en omzet per maand bij komen.