Samen een succes
van je business.

Met social media tips

Adverteren op Facebook & Instagram lijkt makkelijk. Tot je het zelf probeert. Dan zie je dat je vooral makkelijk geld verspilt als je de standaard instellingen van Facebook & Instagram gebruikt. Met deze gratis tips van Aanpoters kom je verder. We beginnen met tips voor beginners en gaan dan naar geavanceerde trucs. Je kunt deze zelf toepassen, of wij kunnen het voor je doen.

"Gebruik onze
social media tips en bespaar geld"

Tip 1. De beste social media advertentie

Na honderden tests weten we wat werkt. Deze tips zorgen gegarandeerd voor meer klikken op je advertenties:

  • Start met een vraag die de doelgroep aanspreekt
  • Gebruik emoticons om op te vallen ūüė≤. 5 sterren werken het beste ‚≠ź‚≠ź‚≠ź‚≠ź‚≠ź.¬†
  • Benoem het grootste voordeel van je product in √©√©n zin.
  • Zorg voor urgentie met woorden als ‘vandaag’, ‘tijdelijk’, ‘alleen nu’.
  • Benoem duidelijk de vervolgactie (klik hier, like de pagina, meld je aan).
  • Eindig met een cliffhanger (“Dit zeggen klanten over ons…” / “We leren je deze 3 dingen…”)
  • Verhoog het contrast van je afbeelding met 25% en laat mensen zien.
  • Maak je URL aantrekkelijk bij het onderdeel ‘display link’.

Een voorbeeld dat we voor een van onze klanten hebben gebruikt:

Tips-adverteren-social-media

Tip 2. Splits je bezoekers in heet, warm en koud.

De kans dat iemand je product of service afneemt, is groter als diegene je website gister heeft bezocht (heet), dan als het laatste bezoek 3 maanden geleden was (koud). Iemand die je product heeft toegevoegd aan het winkelwagentje is verder in het aankoopproces (heet) dan iemand die alleen op je homepage is geweest (koud).

De boodschap die je toont moet dan ook anders zijn op deze verschillende momenten. Daarom splits je doelgroepen op basis van de tijd van het laatste bezoek en het gedrag op de website. Je verdeelt ze van meeste interesse naar minste interesse. Zo wordt je boodschap relevanter en bied je niet meer op mensen die geen interesse hebben. 

Deze tabel gebruiken wij om doelgroepen van onze klanten te maken. We kijken dus naar het gedrag en het aantal dagen dat dat geleden is.

Tip 3. De beste instellingen

Met deze instellingen werken je Facebook & Instagram advertenties optimaal. We gaan er vanuit dat je al doelgroepen en conversies hebt aangemaakt. Als dat nog niet het geval is kunnen wij je daarbij helpen, of je kunt het zelf proberen met behulp van de instructies van Facebook over doelgroepen aanmaken en conversies opzetten.

Instellingen bij campagnes voor nieuwe klanten (prospecting)

  • Vink campagne-budget-optimalisatie aan. Kies als doel Conversies.
  • Kies in je advertentieset voor een conversie die meer dan 50 keer per week gebeurt. Bij weinig verkeer is dit dus het bekijken van een belangrijke pagina. Bij te weinig acties kan het algoritme niet leren wat wel/niet werkt.
  • Gebruik een zo breed mogelijke doelgroep en automatische plaatsingen.¬† Het algoritme zal uitwijzen welke doelgroep en plaatsingen het beste werken.¬†
  • Wijzig bij de locatie ‘iedereen in deze locatie’ naar ‘mensen die hier wonen’. Anders bereik je ook toeristen.
  • Kies bij optimalisatie niet voor Laagste Kosten maar voor Doelkosten.¬†Met de instelling ‘Doelkosten’ betaal je nooit te veel voor een actie en blijven de kosten per conversie gelijk als je later meer budget gaat uitgeven.
  • Test 4 advertenties: 2 videos en 2 afbeeldingen. Begin met totaal verschillende advertenties om te zien waar men op reageert.
  • Focus dat je in advertenties voor emotionele binding met je product zorgt. Laat mensen zien die er over praten, laat zien dat anderen er blij mee zijn.

Tips-adverteren-social-media

Instellingen bij campagnes voor herhalende bezoekers (remarketing)
  • Verdeel je bezoekers over drie doelgroepen: koude, warme en hete bezoekers (zie vorige tip).¬†
  • Gebruik hier de optie Laagste Kosten per conversie. Daarmee bereik je zo veel mogelijk ge√Įnteresseerde mensen met je budget.
  • Focus in advertenties op rationele overtuiging: geef een extra reden om te kopen/contact op te nemen. Bijvoorbeeld een tijdelijke actie.¬†
  • Laat mensen die iets gekocht hebben niet zomaar vallen. Bedank ze en bied ze een korting als ze nog iets aanschaffen.
  • Verander de eerste 2 weken nadat je live bent NIKS. Anders begint het algoritme van Facebook opnieuw met leren. Pas als de leerfase over is kun je wijzigingen aan gaan brengen.

Wil je dat wij dit voor je doen? Laat het weten:

Bedankt voor je bericht.

We zullen er zo snel mogelijk op terug komen. Vind je dat niet snel genoeg?
Dan kun je ons ook bellen op 06 155 74 047

He jij daar,

kan je het vinden of ben je ergens naar op zoek? We helpen je graag.