Doornroosje - Valkhof Festival

Hoe we ondanks corona
een goed gevuld festival kregen.

In het kort

Doornroosje organiseert al jaren tijdens de Vierdaagsefeesten het Valkhof Festival. Dit jaar vanwege corona in het openluchttheater in het Goffertpark. Om te zorgen dat daar alle 7 dagen bezoekers naartoe komen zijn wij ingeschakeld.

"Met een slimme marketingfunnel wisten we de laagste advertentiekosten per ticketverkoop te realiseren."

Maar het mooiste resultaat is natuurlijk dit:

evenementen marketing
evenementen promotie
festival promotie
event promo

Bezoekers van het Valkhof Festival. © foto’s door Matthijs Mekking

Advertentievoorbeelden

marketingbureau voor evenementen
marketingbureau voor festivals
evenementen promotie voorbeeld

Wat leren we hiervan?

Stel je voor: je organiseert een festival waarbij 7 dagen lang duizenden bezoekers mogen komen dansen. Je hebt alle content gemaakt en promotiecampagnes opgezet. En dan krijg je te horen dat per dag nog maar een paarhonderd bezoekers mogen komen, die moeten zitten. En zie je vervolgens dat mensen terughoudend worden om nog naar een optreden of feest te gaan… 

Zou dat het einde van het festival betekenen? Wat ons betreft niet. Door de insteek van de campagnes continu te veranderen op basis van nieuwe ontwikkelingen bleef Valkhof Festival relevant. En maakten we samen met Doornroosje van het Valkhof festival een 7-daags succes.

Ook meer bezoekers naar je evenement?
Stel je vraag via de chat