Valkhof Festival - Doornroosje

Hoe we ondanks corona een goed gevuld festival realiseerden

In het kort

Valkhof festival tijdens de vierdaagse feesten in Nijmegen is absoluut een fenomeen te noemen. Dit jaar vanwege corona helaas niet in het Valkhof park maar in het openluchttheater in het Goffertpark. Met een verspreid programma over maar liefst 7 dagen vroegen ze ons of wij de hut vol konden krijgen. Tuurlijk.

"Met een slimme marketingfunnel wisten we de laagste advertentiekosten per ticketverkoop te realiseren."

Maar het mooiste resultaat was natuurlijk het samenkomen.

evenementen marketing
evenementen promotie
festival promotie
event promo

Bezoekers van het Valkhof Festival. © foto’s door Matthijs Mekking

Advertentievoorbeelden

marketingbureau voor evenementen
marketingbureau voor festivals
evenementen promotie voorbeeld

Wat leren we hiervan?

Stel je voor: je organiseert een festival waarbij 7 dagen lang duizenden bezoekers mogen komen dansen. Je hebt alle content gemaakt en promotiecampagnes opgezet. En dan: je krijgt te horen dat er per dag nog maar een paar honderd bezoekers mogen komen, en ohja, die moeten zitten. Vervolgens zie je dat mensen terughoudend worden om nog naar een optreden of feest te gaan… (testen voor toegang, coronapieken enzo.

Zou dat het einde van het festival betekenen? Wat ons betreft niet. Door de insteek van de campagnes continu te veranderen op basis van nieuwe maatregelen bleef Valkhof Festival relevant. En wisten we samen met de organisatoren het Valkhof festival tot een 7-daags succes te maken. 

Koos Hornman
Koos HornmanHoofd Marketing Doornroosje
Lees verder
Beoordeling voor Aanpoters: ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook hulp nodig bij evenementpromotie?