Sportschool marketing
Hoe wij op de automatische piloot leden voor fitnessscholen regelen.
In het kort
Wij hielpen een sportschool in de buitenlucht om meer leden te krijgen. In de winter. We ontwikkelden een systeem waarmee mensen na een advertentie zelf een proefles inplanden.
Vervolgens werden zij via SMS herinnerd aan de afspraak. En zo kwamen op de automatische piloot mensen de sportschool uitproberen.
Doelen
- Nieuwe proeflesaanvragen dankzij advertenties
- bezoekers die zichzelf inplannen
- Mensen die opdagen dankzij herinneringen
- In de agenda zichtbaar wie er langskomen
- Niet te veel mensen tegelijk op bezoek
Diensten
- Reserveringssyteem ontwikkelen
- Automatische opvolging via SMS & email
- Facebook & Instagram campagne
- Inzicht in omzet via rapportages
De resultaten
per maand
per nieuw lid
Wat levert het op?
Van iedereen die op de advertentie klikte meldde 21% zich aan voor een proefles. Dat is ver boven gemiddeld en laat zien dat de advertenties erg relevant zijn.
Een sportschoolabonnement kost gemiddeld €40 per maand en leden blijven gemiddeld langer dan een jaar lid. Met maandelijks 5 nieuwe leden stijgt de maandelijkse omzet in een jaar dus met meer dan €2000,- (5x40x12). Tijd om op te schalen.
De reserveringstool gebruiken we ook voor andere bedrijven die met afspraken werken. Zo krijgen zij meer afspraken, verlichten we de administratie en hoeft geen klant teleurgesteld te worden.
Geïnteresseerd in onze diensten?
Stel je vraag via de chat
Nieuwere cases bekijken? Dat doe je hier: