Wat kost adverteren en wat levert het op?

De Aanpoters way-to-go

Als we je merk en website helemaal strak hebben getrokken starten we met campagnes om te zorgen dat het gezien wordt. We zetten altijd meerdere campagnes op waarbij we met verschillende USP’s, afbeeldingen, doelgroepen, doelen en teksten continu testen wat het effectiefst is. We doen dus niet alsof we van te voren weten wat gaat werken maar laten dit uit de data blijken. Zo krijg jij betere resultaten.

We kunnen bijvoorbeeld beginnen met drie verschillende advertentievarianten:

  • Een variant die informeert over de werking van de dienst of het product
  • Een variant die het persoonlijke verhaal van de ondernemer uitlicht.
  • En een variant die focust op urgentie, waarbij we laten weten dat het nu de tijd is om jouw dienst of product af te nemen,

Deze advertentietypen blijken uit wetenschappelijk onderzoek en ervaring goed te werken, maar wat het beste verhaal voor jouw product is moet getest worden. Zo komen we aan deze resultaten:

Hoe weet je of wij je marketing resultaten verbeteren?

Uit een analyse van 45 van onze advertentieaccounts met meer dan €500.000,- advertentiebudget over het afgelopen jaar blijkt dat:

Dat is het voordeel van je marketing bij Aanpoters uitbesteden: meer resultaat!

De taaie cijfers

We zeggen wel dat we meer resultaat boeken maar hebben we ook harde cijfers om die uitspraak waar te maken? Ja zeker! Voor de liefhebbers heeft Ivo alle cijfers voor je op een rijtje gezet. 

Zoek campagnes (excl branded)
  • Onze CTR = 5,86% (benchmark = 3,17%)
  • Onze CPC = €0,72 (benchmark = €2,45)
  • Onze CPA = €14,51 (benchmark = €41)
  • Onze CVR = 4,94% (benchmark = 2,81%)
Display campagnes
  • Onze CTR = 0,90% (benchmark = 0,46%)
  • Onze CPC = €0,17 (benchmark = €0,57)
  • Onze = CPA €12,10 (benchmark = €59)
  • Onze = CVR 1,44% (benchmark = 0,59%)
Facebook/Instagram campagnes
  • Onze CTR = 10,42% (benchmark = 2,75%)
  • Onze CPC = €0,35 (benchmark = €0,70)
  • Onze CPA = €34,11 (benchmark = onbekend)
  • Onze CVR = 1,03% (benchmark = onbekend)
Welk marketingkanaal is het effectiefst?

Facebook & Instagram leveren goedkopere klikken op dan Google. Als je doel voornamelijk bekendheid is zetten we daarom als eerste in Facebook & Instagram in.

Google levert goedkopere conversies op. Als je dus wilt dat je klanten iets kopen / contact opnemen zetten we als eerste Google in. 

Klanten moeten je aanbod meerdere keren zien voordat zij actie ondernemen. Daarom volgen wij hen over meerdere kanalen op met het aanbod.

Wat kosten vertoningen?
  • Bij Google betalen we voor 1000 display vertoningen gemiddeld €1,47.
  • Bij Facebook betalen we voor 1000 vertoningen gemiddeld €6,58.
  • Bij de Facebook campagnes is men veel sterker betrokken bij wat zij zien dus als je wilt dat je klant iets uitvoert is het advies toch Facebook boven Google in te zetten.
Wat kosten klikken?
  • Bij onze Google campagnes kost een klik gemiddeld €0,45.
  • Bij onze Facebook/Instagram campagnes kost een klik €0,35.
Wat kosten conversies?
  • Bij onze Google campagnes kost een conversie €16,45.
  • Bij onze Facebook/Instagram campagnes kost een conversie gemiddeld €34.

Stel je verdeelt €2500 advertentiebudget over Facebook en Google. Dan kun je dus 1040000 vertoningen van je advertenties verwachten. En 6000 klikken naar de website. 

benchmarks bronnen 1 2 3

De kosten per conversie zijn bij Aanpoters 3 keer lager dan gemiddeld.

Omhoog met de beentjes dus

beste marketing bureau nijmegen

Voor wat voor een organisaties doen wij marketing?

Wat krijgen zij als resultaat?​

We helpen vanuit Aanpoters momenteel meer dan 40 organisaties. Van mediumgrote MKBers tot internationale spelers. 

We doen bijvoorbeeld de marketing voor een webshop in hulpmiddelen. Daarvoor verkopen we 47 producten per dag voor €6,60 per verkoop. We helpen een communicatiebureau aan een lead per dag voor €15 per lead. En een landelijke serviceleverancier behaalt 8 klanten per dag voor €40 per klant. Laten we ontdekken of campagnes voor jouw product/dienst ook een succes worden. 

Je wilt zeker weten dat je marketingcampagnes winst opleveren?

Een strategie die bestaat maar die we niet aanraden (in ieder geval niet in het begin) is het bepalen van de doel-kosten-per-klant. De doel-kosten-per-klant zijn simpelweg je winst per klant, dus de omzet min de kosten. Dat is wat jij aan marketing kan besteden zonder verlies te draaien. Zo weten we zeker dat je campagnes direct iets opleveren. Uiteraard willen we vervolgens steeds meer winst voor het bedrijf en minder kosten per klant behalen. 

Als je doel contactaanvragen/leads is, moeten we 3 dingen van je bedrijf weten om de doel-kosten-per-lead te bepalen:

  • Hoeveel procent van de leads wordt door jullie overtuigd om klant te worden?
  • Welke kosten heb je naast marketing aan een nieuwe klant?
  • Wat is de totale waarde van een nieuwe klant over de volledige tijd dat diegene klant is? (lifetime value)
 
Dan berekenen we je doel-kosten-per-klant. Het gevaar van meteen sturen op doel-kosten-per-klant is echter dat er geen ruimte meer is voor marketing en communicatie die niet direct verkopen oplevert. Je zult bijvoorbeeld ook moeten investeren in het bekender maken van je merk en op de lange termijn mensen moeten herinneren aan je product. Daarom adviseren we om niet meteen te beginnen met zo’n harde doel-kosten-per-klant benadering maar eerst je merk opbouwen. Na verloop van tijd analyseren we dan wat de campagnes opleveren om vervolgens steeds harder op direct resultaat te sturen.

 

full service marketingbureau
Onze advertenties behalen dubbel zoveel klikken als die van concurrenten.

Hoeveel klanten krijg je door marketing van Aanpoters?

We zouden met bovenstaande cijfers kunnen berekenen hoeveel klanten je krijgt en dat beloven. Maar wij zijn, in tegenstelling tot sommige marketingbureaus, niet van het beloven van resultaat. Niemand kan namelijk voorspellen wat alle factoren gaan doen, je resultaten zijn bijvoorbeeld ook afhankelijk van o.a.

  • hoe overtuigend je website is
  • het weer (met slecht weer zijn bv meer mensen bezig met hun bedrijf)
  • de tijd van het jaar
  • de interesse in je product
  • concurrenten
 

We geven wel advies om je campagnes ook voor die factoren waar wij zelf geen invloed op hebben te optimaliseren. Zo komen we met prognoses over het aantal zoekopdrachten voor elke maand in het jaar. En geven we tips om je website en overige communicatie te verbeteren zodat de campagnes maximaal resultaat behalen. Dit advies kunnen we vervolgens ook voor je uitvoeren.

Uiteindelijk weet je dus precies wat marketing oplevert als we het een paar maanden testen. Vervolgens kunnen we de behaalde resultaten continu optimaliseren. We geven de garantie dat we je campagnes zo goed mogelijk beheren voor de beste prestaties. En uit de cijfers blijkt dat wij dit veel beter dan het gemiddelde marketingbureau doen. Doordat wij ervaring en expertise inzetten voor jouw winst. We lullen liever niet, maar leveren resultaat.

Dus waar wacht je nog op? Zullen we jouw marketingresultaten ook naar het volgende niveau tillen? 

Eerst zien dan geloven?
reclamebureau nijmegen